D 2022

Eno-turismus ve vinařské oblasti Morava

BUREŠOVÁ, Pavla; Květoslava ŠUSTOVÁ; Stanislav KRÁČMAR a Katarína MRKVOVÁ

Základní údaje

Originální název

Eno-turismus ve vinařské oblasti Morava

Název česky

Eno-turismus ve vinařské oblasti Morava

Název anglicky

ENO-TOURISM IN THE MORAVIA WINE REGION

Autoři

BUREŠOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí); Květoslava ŠUSTOVÁ (203 Česká republika); Stanislav KRÁČMAR a Katarína MRKVOVÁ (703 Slovensko, domácí)

Vydání

Brno, Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu, od s. 5-13, 9 s. 2022

Nakladatel

Vysoká škola obchodní a hotelová

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

AMBIS vysoká škola, a.s.

ISBN

978-80-7627-006-0

Klíčová slova česky

eno-turismus; eno-turista; vinařská oblast; stravovací služby; ubytovací služby; víno

Klíčová slova anglicky

eno-tourism; eno-tourist; wine region; catering services; accommodation services; wine

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 4. 2023 17:52, Bc. Olga Puldová

Anotace

V originále

Článek pojednává o potenciálu eno-turismu ve vinařské oblasti Morava. Vinařský turismus vykazuje dlouhodobě růst ve všech světových vinařských regionech. V úvodu je představen vývoj a současný stav vinařské oblasti Morava. Je zobrazená analýza spotřeby vína, preference spotřebitelů uplatňované při rozhodování o výběru vína a zvyklosti při nakupování. Analýza chování účastníků eno-turismu je zaměřená na zmapování motivace eno-turistů k účasti na návštěvě vinařských regionů na Moravě. Výsledky vykazují klíčové motivy eno-turistů, které je vedou k návštěvě zkoumané vinařské oblasti. 59 % eno-turistů se aktivně zajímá o získání nových informací o víně, 64 % preferují osobním setkání s vinaři v autentickém prostředí vinic, 48 % eno-turistů Moravy vyhledává enogastronomické akce doprovázené nabídkou lokálních gastronomických specialit a 39 % jich projevuje zájem o tradice a autentickou atmosféru doprovázenou kulturním programem. Nejčastěji navštěvovaný (57 %) je rozlohou vinic největší Mikulovský vinařský subregion, který také nejčastěji využívají cykloturisté na vinařských cyklostezkách, a vede také nabídkou vinařských akcí pořádaných pro eno-turisty.

Anglicky

The article deals with the potential of agrotourism in the wine region of Moravia. Wine tourism has been showing long-term growth in all of the world's wine regions. The introduction presents the development and current state of the Moravian wine region. The analysis of wine consumption, consumer preferences applied when deciding on wine selection and shopping habits are shown. The analysis of the behavior of eno-tourism participants is focused on mapping the motivation of eno-tourists to participate in visiting wine regions in Moravia. The results show the key motives of eno-tourists that lead them to visit the researched wine region. 59% of eno-tourists are actively interested in obtaining new information about wine, 64% prefer personal meetings with winemakers in the authentic environment of vineyards, 48% of eno-tourists of Moravia are looking for gastronomic events accompanied by local gastronomic specialties and 39% are interested in traditions and an authentic atmosphere accompanied by a cultural program. The most visited (57%) is the largest Mikulov wine subregion, which is also most often used by cyclists on wine bike trails, and also leads the offer of wine events organized for eno-tourists.