2024
Odkaz Ferdinanda Krcha pro moderní hudební výchovu — Připomínka stoletého výročí Domu dětství
DANĚK, AloisZákladní údaje
Originální název
Odkaz Ferdinanda Krcha pro moderní hudební výchovu — Připomínka stoletého výročí Domu dětství
Název anglicky
The Legacy of Ferdinand Krch in Modern Music Education: Commemoration of 100th Anniversary of “Dům dětství” (House of Childhood)
Autoři
DANĚK, Alois (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Hudební výchova, 2024, 1210-3683
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
AMBIS vysoká škola, a.s.
Klíčová slova česky
Ferdinand Krch;Dům dětství;Dítě a hudba;speciální hudební výchova;inkluzivní edukace;Josef Křička
Klíčová slova anglicky
Ferdinand Krch;House of Childhood;Child and Music;special music education;inclusive education;Josef Křička.
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 3. 2025 11:13, Ing. Kateřina Lendrová
V originále
Příspěvek se věnuje osobnosti Ferdinanda Krcha. Popisuje zásadní projekty, které inicioval tento dnes polozapomenutý pedagog. V příspěvku bude prostor pro seznámení s Dětským hudebním a rytmickým ústavem, který Ferdinand Krch realizoval s Josefem Křičkou a s jejich klíčovým dílem Dítě a hudba. Také si připomeneme sto let od ukončení činnosti slavného Krchova pedagogického experimentu v Domu dětství. Shrneme bohatou činnost Ferdinanda Krcha a příspěvek zakončíme přáním, abychom na podobné velikány naší pedagogické historie nezapomínali, ale abychom byli schopni se od našich předchůdců učit a obohacovat moderní pedagogiku o jejich myšlenky.
Anglicky
This paper focuses on the life and work of Ferdinand Krch: it describes signifi cant projects initiated by this now semi-forgotten educator. The paper will explore the Children’s Music and Rhythmic Institute, which Ferdinand Krch implemented together with Josef Křička, as well as their seminal work Child and Music. We will also commemorate the centenary of the conclusion of Krch’s famous pedagogical experiment at the House of Childhood. The paper will summarize Krch’s extensive activities and express a hope that we learn from our predecessors and that we enrich our modern pedagogy with their ideas.