2023
Naplňování vzdělávacích potřeb vychovatelů v současných dětských domovech
DANĚK, AloisZákladní údaje
Originální název
Naplňování vzdělávacích potřeb vychovatelů v současných dětských domovech
Název anglicky
Fulfilling the educational needs of educators in today's children's homes
Autoři
DANĚK, Alois (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Edukácia, 2023, 1339-8725
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
AMBIS vysoká škola, a.s.
Klíčová slova anglicky
Children's home;institutional education;educators;inclusion
Štítky
Změněno: 4. 3. 2024 14:19, Ing. Kateřina Lendrová
V originále
Cílem příspěvku je představit výsledky výzkumu, který mapoval aktuální vzdělávací potřeby vychovatelů v dětském domově. Za pomoci kvalitativního výzkumného designu jsme zjišťovali, jak vychovatelé hodnotí naplňování svých vzdělávacích potřeb. Zjistili jsme, že se setkávají při výkonu své profese s požadavky, na které nebyli dostatečně připraveni. Největší deficity jsme zaznamenali v problematice vzdělání v inkluzivní problematice, v otázkách závislostního chování a také v oblasti ICT. Vychovatelé zdůraznili klíčovou roli kvalitního dalšího vzdělávání. Na základě našich výsledků bude možné upravit přípravu a vzdělávání vychovatelů tak, aby mohli kvalitněji vykonávat jejich náročnou profesi.
Anglicky
The aim of this paper is to present the results of a research that mapped the current educational needs of educators in a children's home. Using a qualitative research design, we investigated how educators assess the fulfillment of their educational needs. We found that they encountered demands in their profession for which they were not adequately prepared. We observed the greatest deficits in education on inclusion issues, addictive behaviour issues and also in ICT. Educators stressed the key role of quality continuing education. Based on our results, it will be possible to adjust the training and education of educators so that they can perform their demanding profession better.