2022
Management a marketing přípravy a realizace produktu cestovního ruchu
MALEK, Z.; Tomáš JEŘÁBEK; P. TVRZLÍK and K. VAŠÍNOVÁBasic information
Original name
Management a marketing přípravy a realizace produktu cestovního ruchu
Name (in English)
Management and marketing of tourism product preparation and implementation
Authors
MALEK, Z.; Tomáš JEŘÁBEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution); P. TVRZLÍK and K. VAŠÍNOVÁ
Edition
Brno, Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu. Sborník příspěvků z patnácté mezinárodní vědecké konference 13. dubna 2022. p. 59-65, 7 pp. 2022
Publisher
Vysoká škola obchodní a hotelová
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
Organization unit
AMBIS University
ISBN
978-80-7627-016-9
Keywords (in Czech)
Management; marketing; data; strategie; cestovní kancelář
Keywords in English
Management; marketing; data; strategy; travel agency
Tags
Changed: 17/4/2023 10:46, Bc. Olga Puldová
In the original language
Příprava a realizace produktu cestovního ruchu je složitým procesem, který je závislý na mnoha faktorech. Můžeme ji rozdělit na přípravnou fázi, fázi přepravy a na fázi pobytu ve vybrané turistické destinaci. Jednotlivé fáze, a procesy které obsahují, budou popsány v následujících podkapitolách. Článek vychází ze zkušeností a praxe autorů článku a dat, které jsou zjišťovány studenty oboru Management hotelnictví a cestovního ruchu při práci pomocné vědecké síly. Shrnuje zjištěná data, analyzuje je formou SWOT analýzy a vyvozuje doporučení pro strategie a činnosti cestovní kanceláře.
In English
The preparation and implementation of a tourism product is a complex process that depends on many factors. We can divide it into a preparatory phase, a transport phase and a stay phase in a selected tourist destination. The individual phases, and the processes they contain, will be described in the following subchapters. The article is based on the experience and practice of the authors of the article and data that are collected by students in the field of Hotel Management and Tourism in the work of the auxiliary scientific force. It summarizes the obtained data, analyzes them in the form of SWOT analysis and derives recommendations for strategies and activities of the travel agency.