2018
Globalizace v gastronomii
ŠUSTOVÁ, KvětoslavaBasic information
Original name
Globalizace v gastronomii
Name in Czech
Globalizace v gastronomii
Name (in English)
Globalisation in gastronomy
Authors
ŠUSTOVÁ, Květoslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Ostrava, Management služeb, hotelnictví a cestovního ruchu III - vybrané kapitoly, p. 41-42, 2 pp. 2018
Publisher
Key Publishing s.r.o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Chapter(s) of a specialized book
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
Organization unit
AMBIS University
ISBN
978-80-7418-301-0
Keywords in English
tourism management; hotel management; tourism services; gastronomy; catering services
Tags
Changed: 11/4/2023 20:34, Bc. Olga Puldová
In the original language
Cílem odborné knihy je vysvětlit význam a činnosti vybraných organizačních složek hotelového managementu a managementu cestovního ruchu, procesní vazby mezi nimi a seznámit odbornou veřejnost s aktuálními trendy, úspěšnými manažerskými technikami, ale i základními principy fungování hotelu a cestovní kanceláře. Dále si autoři kladou za cíl přispět k předání specifických profesních znalostí odborníkům, kteří se dále vzdělávají v oboru managementu hotelnictví a cestovního ruchu. Odborná kniha je souhrnem výsledků výzkumné činnosti, znalostí a zkušeností profesionálu z oboru hotelnictví a cestovní ruchu a pedagogů při aplikaci nejen teoretických poznatků, ale i poznatků z praxe.
In English
The aim of the book is to explain the meaning and activities of selected organizational components of hotel management and tourism management, the procedural links between them and to acquaint the professional public with current trends, successful management techniques, but also the basic principles of hotel and travel agency operations. Furthermore, the authors aim to contribute to the transfer of specific professional knowledge to professionals who are further educated in the field of hotel and tourism management. The professional book is a summary of the results of research activities, knowledge and experience of hotel and tourism professionals and educators in applying not only theoretical knowledge but also knowledge from practice.