2020
Creativity as a Tool of Tourism Development
KIRÁĽOVÁ, AlžbetaZákladní údaje
Originální název
Creativity as a Tool of Tourism Development
Název česky
Kreativita jako nástroj rozvoje cestovního ruchu
Autoři
KIRÁĽOVÁ, Alžbeta (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. USA, Destination Management and Marketing: Breakthroughs in Research and Practice, od s. 504-530, 27 s. 2020
Nakladatel
IGI Global
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Organizační jednotka
AMBIS vysoká škola, a.s.
ISBN
978-1-7998-2469-5
EID Scopus
2-s2.0-85136853447
Klíčová slova česky
Destinace cestovního ruchu; chování návštěvníků; kulturní cestovní ruch; kreativní cestovní ruch; Česká republika; globální index kreativity; kanonická korelační analýza; parciální nejmenší čtverce
Klíčová slova anglicky
Tourism destination; Visitors´ Behavior; Cultural Tourism; Creative Tourism; Czech Republic; Global Creativity Index; Canonical Correlation nalysis; Partial Least Squares
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2023 18:29, Bc. Olga Puldová
V originále
This chapter shows how creativity is bounded with tourism development in the destination. It points out the influence of changes in visitors? behavior on the destinations, defines creativity, and discusses the relation of culture and creativity in tourism. The chapter focuses on the relation between creativity and development of tourism in the Czech Republic?s regions in the pre-crisis, crisis and after-crisis period. The destinations were subjects to research using two multivariate methods i.e. canonical correlation analysis (CCA) and partial least squares (PLS). The chapter also makes suggestions for future studies.
Česky
Tato kapitola ukazuje, jak je kreativita spojena s rozvojem cestovního ruchu v destinaci. Poukazuje na vliv změn v chování návštěvníků na destinaci, definuje kreativitu a pojednává o vztahu kultury a kreativity v cestovním ruchu. Kapitola se zaměřuje na vztah kreativity a rozvoje cestovního ruchu v regionech České republiky v předkrizovém, krizovém a pokrizovém období. Destinace byly předmětem výzkumu pomocí dvou vícerozměrných metod, tj. kanonické korelační analýzy (CCA) a parciální analýzy nejmenších čtverců (PLS). V kapitole jsou rovněž uvedeny návrhy pro budoucí studie. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)