C 2020

Creativity as a Tool of Tourism Development

KIRÁĽOVÁ, Alžbeta

Základní údaje

Originální název

Creativity as a Tool of Tourism Development

Název česky

Kreativita jako nástroj rozvoje cestovního ruchu

Autoři

KIRÁĽOVÁ, Alžbeta (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. USA, Destination Management and Marketing: Breakthroughs in Research and Practice, od s. 504-530, 27 s. 2020

Nakladatel

IGI Global

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Organizační jednotka

AMBIS vysoká škola, a.s.

ISBN

978-1-7998-2469-5

EID Scopus

2-s2.0-85136853447

Klíčová slova česky

Destinace cestovního ruchu; chování návštěvníků; kulturní cestovní ruch; kreativní cestovní ruch; Česká republika; globální index kreativity; kanonická korelační analýza; parciální nejmenší čtverce

Klíčová slova anglicky

Tourism destination; Visitors´ Behavior; Cultural Tourism; Creative Tourism; Czech Republic; Global Creativity Index; Canonical Correlation nalysis; Partial Least Squares

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2023 18:29, Bc. Olga Puldová

Anotace

V originále

This chapter shows how creativity is bounded with tourism development in the destination. It points out the influence of changes in visitors? behavior on the destinations, defines creativity, and discusses the relation of culture and creativity in tourism. The chapter focuses on the relation between creativity and development of tourism in the Czech Republic?s regions in the pre-crisis, crisis and after-crisis period. The destinations were subjects to research using two multivariate methods i.e. canonical correlation analysis (CCA) and partial least squares (PLS). The chapter also makes suggestions for future studies.

Česky

Tato kapitola ukazuje, jak je kreativita spojena s rozvojem cestovního ruchu v destinaci. Poukazuje na vliv změn v chování návštěvníků na destinaci, definuje kreativitu a pojednává o vztahu kultury a kreativity v cestovním ruchu. Kapitola se zaměřuje na vztah kreativity a rozvoje cestovního ruchu v regionech České republiky v předkrizovém, krizovém a pokrizovém období. Destinace byly předmětem výzkumu pomocí dvou vícerozměrných metod, tj. kanonické korelační analýzy (CCA) a parciální analýzy nejmenších čtverců (PLS). V kapitole jsou rovněž uvedeny návrhy pro budoucí studie. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)