2020
Creativity as a Tool of Tourism Development
KIRÁĽOVÁ, AlžbetaBasic information
Original name
Creativity as a Tool of Tourism Development
Name in Czech
Kreativita jako nástroj rozvoje cestovního ruchu
Authors
KIRÁĽOVÁ, Alžbeta (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. USA, Destination Management and Marketing: Breakthroughs in Research and Practice, p. 504-530, 27 pp. 2020
Publisher
IGI Global
Other information
Language
English
Type of outcome
Chapter(s) of a specialized book
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
References:
Organization unit
AMBIS University
ISBN
978-1-7998-2469-5
EID Scopus
2-s2.0-85136853447
Keywords (in Czech)
Destinace cestovního ruchu; chování návštěvníků; kulturní cestovní ruch; kreativní cestovní ruch; Česká republika; globální index kreativity; kanonická korelační analýza; parciální nejmenší čtverce
Keywords in English
Tourism destination; Visitors´ Behavior; Cultural Tourism; Creative Tourism; Czech Republic; Global Creativity Index; Canonical Correlation nalysis; Partial Least Squares
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 23/3/2023 18:29, Bc. Olga Puldová
In the original language
This chapter shows how creativity is bounded with tourism development in the destination. It points out the influence of changes in visitors? behavior on the destinations, defines creativity, and discusses the relation of culture and creativity in tourism. The chapter focuses on the relation between creativity and development of tourism in the Czech Republic?s regions in the pre-crisis, crisis and after-crisis period. The destinations were subjects to research using two multivariate methods i.e. canonical correlation analysis (CCA) and partial least squares (PLS). The chapter also makes suggestions for future studies.
In Czech
Tato kapitola ukazuje, jak je kreativita spojena s rozvojem cestovního ruchu v destinaci. Poukazuje na vliv změn v chování návštěvníků na destinaci, definuje kreativitu a pojednává o vztahu kultury a kreativity v cestovním ruchu. Kapitola se zaměřuje na vztah kreativity a rozvoje cestovního ruchu v regionech České republiky v předkrizovém, krizovém a pokrizovém období. Destinace byly předmětem výzkumu pomocí dvou vícerozměrných metod, tj. kanonické korelační analýzy (CCA) a parciální analýzy nejmenších čtverců (PLS). V kapitole jsou rovněž uvedeny návrhy pro budoucí studie. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)