2024
Příručka první pomoci pro práci s dětmi s NKS v předškolním věku
KLUGOVÁ, Iva; Jiřina JEHLIČKOVÁ; Veronika VČELÍKOVÁ and Renata VRBOVÁBasic information
Original name
Příručka první pomoci pro práci s dětmi s NKS v předškolním věku
Name (in English)
First aid manual for working with children with DCS (disturbed communication skills)in preschool age
Authors
KLUGOVÁ, Iva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution); Jiřina JEHLIČKOVÁ (203 Czech Republic); Veronika VČELÍKOVÁ (203 Czech Republic) and Renata VRBOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
2024
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Cert., accred., approved methodology, spec. maps, medical, hist. methods
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
Organization unit
AMBIS University
Keywords (in Czech)
Systém logopedické péče v ČR; narušený vývoj řeči; opožděný vývoj řeči; vývojová dysfázie; vývojová porucha artikulace; vývojová neplynulost; selektivní mutismus; vývojová verbální dyspraxie; narušení zvuku řeči
Keywords in English
Speech therapy care system in the Czech Republic;developmental dysphasia;developmental articulation disorder;developmental disfluency;selective mutism;developmental verbal dyspraxia;speech sound disorder
Technical parameters
Národní pedagogický institut České republiky (zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků), IČO 45768455, Mgr. Iva Klugová, Ph.D., tel.č. 601303218, smlouva ze dne 1.10.2023
Tags
Changed: 4/7/2025 23:08, Mgr. Petra Obršliková
In the original language
Úvodní kapitoly jsou věnovány informaci o systému logopedické péče v České re- publice a základnímu vhledu do problematiky narušené komunikace. Následuje uvedení do sedmi vybraných, v dětském věku nejčastějších, druhů narušené komunikační schopnosti a jejich potenciálních dopadů na vzdělávání v mateřské škole nejen z hlediska úspěšnosti, ale také z hlediska zdárného začlenění se do kolektivu třídy.
In English
The introductory chapters are devoted to information about the system of speech therapy care in the Czech Republic public and basic insight into the issue of impaired communication. This is followed by an introduction to seven selected types of impaired communication skills most common in childhood and their potential impact on kindergarten education not only in terms of success, but also in terms of successful integration into the class collective.