N 2024

Příručka první pomoci pro práci s dětmi s NKS v předškolním věku

KLUGOVÁ, Iva; Jiřina JEHLIČKOVÁ; Veronika VČELÍKOVÁ and Renata VRBOVÁ

Basic information

Original name

Příručka první pomoci pro práci s dětmi s NKS v předškolním věku

Name (in English)

First aid manual for working with children with DCS (disturbed communication skills)in preschool age

Authors

KLUGOVÁ, Iva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution); Jiřina JEHLIČKOVÁ (203 Czech Republic); Veronika VČELÍKOVÁ (203 Czech Republic) and Renata VRBOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

2024

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Cert., accred., approved methodology, spec. maps, medical, hist. methods

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

AMBIS University

Keywords (in Czech)

Systém logopedické péče v ČR; narušený vývoj řeči; opožděný vývoj řeči; vývojová dysfázie; vývojová porucha artikulace; vývojová neplynulost; selektivní mutismus; vývojová verbální dyspraxie; narušení zvuku řeči

Keywords in English

Speech therapy care system in the Czech Republic;developmental dysphasia;developmental articulation disorder;developmental disfluency;selective mutism;developmental verbal dyspraxia;speech sound disorder

Technical parameters

Národní pedagogický institut České republiky (zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků), IČO 45768455, Mgr. Iva Klugová, Ph.D., tel.č. 601303218, smlouva ze dne 1.10.2023

Tags

Changed: 4/7/2025 23:08, Mgr. Petra Obršliková

Abstract

In the original language

Úvodní kapitoly jsou věnovány informaci o systému logopedické péče v České re- publice a základnímu vhledu do problematiky narušené komunikace. Následuje uvedení do sedmi vybraných, v dětském věku nejčastějších, druhů narušené komunikační schopnosti a jejich potenciálních dopadů na vzdělávání v mateřské škole nejen z hlediska úspěšnosti, ale také z hlediska zdárného začlenění se do kolektivu třídy.

In English

The introductory chapters are devoted to information about the system of speech therapy care in the Czech Republic public and basic insight into the issue of impaired communication. This is followed by an introduction to seven selected types of impaired communication skills most common in childhood and their potential impact on kindergarten education not only in terms of success, but also in terms of successful integration into the class collective.