N 2024

Příručka první pomoci pro práci s dětmi s NKS v předškolním věku

KLUGOVÁ, Iva; Jiřina JEHLIČKOVÁ; Veronika VČELÍKOVÁ a Renata VRBOVÁ

Základní údaje

Originální název

Příručka první pomoci pro práci s dětmi s NKS v předškolním věku

Název anglicky

First aid manual for working with children with DCS (disturbed communication skills)in preschool age

Autoři

KLUGOVÁ, Iva (203 Česká republika, garant, domácí); Jiřina JEHLIČKOVÁ (203 Česká republika); Veronika VČELÍKOVÁ (203 Česká republika) a Renata VRBOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

2024

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Cert., akred., schvál. metodiky, specializované mapy, léčebné, památkové postupy

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

AMBIS vysoká škola, a.s.

Klíčová slova česky

Systém logopedické péče v ČR; narušený vývoj řeči; opožděný vývoj řeči; vývojová dysfázie; vývojová porucha artikulace; vývojová neplynulost; selektivní mutismus; vývojová verbální dyspraxie; narušení zvuku řeči

Klíčová slova anglicky

Speech therapy care system in the Czech Republic;developmental dysphasia;developmental articulation disorder;developmental disfluency;selective mutism;developmental verbal dyspraxia;speech sound disorder

Technické parametry

Národní pedagogický institut České republiky (zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků), IČO 45768455, Mgr. Iva Klugová, Ph.D., tel.č. 601303218, smlouva ze dne 1.10.2023

Štítky

Změněno: 4. 7. 2025 23:08, Mgr. Petra Obršliková

Anotace

V originále

Úvodní kapitoly jsou věnovány informaci o systému logopedické péče v České re- publice a základnímu vhledu do problematiky narušené komunikace. Následuje uvedení do sedmi vybraných, v dětském věku nejčastějších, druhů narušené komunikační schopnosti a jejich potenciálních dopadů na vzdělávání v mateřské škole nejen z hlediska úspěšnosti, ale také z hlediska zdárného začlenění se do kolektivu třídy.

Anglicky

The introductory chapters are devoted to information about the system of speech therapy care in the Czech Republic public and basic insight into the issue of impaired communication. This is followed by an introduction to seven selected types of impaired communication skills most common in childhood and their potential impact on kindergarten education not only in terms of success, but also in terms of successful integration into the class collective.