J 2024

LANGUAGE STRATEGIES IN BRANDING OF LUXURY CARS

MUSIIENKO, Yulia a Jana MAJEROVÁ

Základní údaje

Originální název

LANGUAGE STRATEGIES IN BRANDING OF LUXURY CARS

Autoři

MUSIIENKO, Yulia (804 Ukrajina) a Jana MAJEROVÁ (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

LEGE ARTIS-LANGUAGE YESTERDAY TODAY TOMORROW, Trnava, UCM Trnava, 2024, 2453-8035

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50802 Media and socio-cultural communication

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 0.600

Organizační jednotka

AMBIS vysoká škola, a.s.

UT WoS

001373063400003

Klíčová slova anglicky

language strategies;branding;luxury brands;car brands;brand value building;brand value management;prosodic features;directive intentions

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2025 16:10, Ing. Kateřina Lendrová

Anotace

V originále

The aim of this paper is to identify the basic elements of language strategies used in digital marketing communication of luxury car brands. While sonic branding is an issue that has received adequate attention in the current academic literature, language strategies are not sufficiently elaborated in the context of the current state of knowledge. Methodologically, the paper is developed in the form of a case study in the field of car brands. Based on the methods used, the authors identify the key elements of language strategies applicable in the practice of luxury brands.