2024
LANGUAGE STRATEGIES IN BRANDING OF LUXURY CARS
MUSIIENKO, Yulia a Jana MAJEROVÁZákladní údaje
Originální název
LANGUAGE STRATEGIES IN BRANDING OF LUXURY CARS
Autoři
MUSIIENKO, Yulia (804 Ukrajina) a Jana MAJEROVÁ (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
LEGE ARTIS-LANGUAGE YESTERDAY TODAY TOMORROW, Trnava, UCM Trnava, 2024, 2453-8035
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50802 Media and socio-cultural communication
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 0.600
Organizační jednotka
AMBIS vysoká škola, a.s.
UT WoS
001373063400003
Klíčová slova anglicky
language strategies;branding;luxury brands;car brands;brand value building;brand value management;prosodic features;directive intentions
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2025 16:10, Ing. Kateřina Lendrová
Anotace
V originále
The aim of this paper is to identify the basic elements of language strategies used in digital marketing communication of luxury car brands. While sonic branding is an issue that has received adequate attention in the current academic literature, language strategies are not sufficiently elaborated in the context of the current state of knowledge. Methodologically, the paper is developed in the form of a case study in the field of car brands. Based on the methods used, the authors identify the key elements of language strategies applicable in the practice of luxury brands.