J 2024

RESEARCH ON THE CZECH STUDENTS’ SATISFACTION WITH ONGOING STUDIES

KALEJA, Martin a Weronika KARAŚ

Základní údaje

Originální název

RESEARCH ON THE CZECH STUDENTS’ SATISFACTION WITH ONGOING STUDIES

Autoři

KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Weronika KARAŚ (616 Polsko)

Vydání

AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, Hradec Králové, Magnaninitas, 2024, 1804-7890

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.700 v roce 2023

Organizační jednotka

AMBIS vysoká škola, a.s.

UT WoS

001273360600015

Klíčová slova anglicky

satisfaction with education; students; education system; education; educational path; academic education

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2025 11:21, Ing. Kateřina Lendrová

Anotace

V originále

Studying educational satisfaction is a crucial component in understanding the current state of affairs and forecasting future actions. The satisfaction experienced by students can influence their motivation to achieve educational and career goals. This article presents the results of a study on the level of satisfaction with education among students in the Czech Republic, conducted from November 2023 to April 2024. The study explored students' satisfaction with their education, the reasons for pursuing higher education, and the motives for choosing specific educational institutions. A total of 154 respondents participated in the study, utilizing diagnostic survey methods, questionnaire techniques, and an interview survey. The analysis of the results indicated that many of students reported a satisfaction level higher than average.