J 2023

Vzdělávání dospělých v oblasti bezpečnosti při zajištění bezpečnosti obyvatel

HRUDKA, Josef and Jan HORECKÝ

Basic information

Original name

Vzdělávání dospělých v oblasti bezpečnosti při zajištění bezpečnosti obyvatel

Name (in English)

Educating adults in safety while ensuring the safety of residents

Authors

HRUDKA, Josef (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan HORECKÝ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

FORENZNÍ VĚDY, PRÁVO, KRIMINALISTIKA, Praha, Vysoká škola finanční a správní, a.s. (University of Finance and Administration), 2023, 2533-4387

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Article in a journal

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

Organization unit

AMBIS University

Keywords in English

Crisis management;didactics;professional didactics;didactics of subjects of law and security

Tags

Changed: 3/4/2024 12:37, Ing. Kateřina Lendrová

Abstract

In the original language

Předkládaná studie se věnuje odborné didaktice právních a bezpečnostních předmětů a didaktice technických předmětů. Cílem studie je prezentovat výsledky výzkumu v pojetí a struktuře této mimořádně důležité disciplíny V úvodu se autor odkazuje na zdůvodnění aktuálnosti a důležitosti řešení problému, definuje cíle studia, obsah studia a možné využití výsledků ve vzdělávací praxi v daných oborech. Zaměřil se na pojetí didaktiky, zdůvodnění její potřebnosti a vědeckosti, interdisciplinaritu a navrhl konkrétní strukturování této disciplíny.

In English

The presented study is devoted to the professional didactics of legal and security subjects and Technical articles. The aim of the study is to present author´s results of research in the concept and structure of this extremely necessary discipline. The introduction referred to the justification for topicality and necessity of the solved problems, defined clear objectives of the study, the content of the study and possible use of the result in educational practice in given fields. We focused on the concept of didactics, justification for its eruditionand scientificity, interdisciplinarity and proposed concrete structuring of this discipline.