D 2022

Covid-19 jako výzva a impuls – aktuální změny ve způsobu vzdělávání personálu Vězeňské služby ČR

VLACH, František

Basic information

Original name

Covid-19 jako výzva a impuls – aktuální změny ve způsobu vzdělávání personálu Vězeňské služby ČR

Name (in English)

COVID-19 as a challenge and impulse – Current changes in the way of training the staff of the Prison Service of the Czech Republic

Authors

VLACH, František (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Praha, Resocializace v současné penitenciární praxi. p. 47-56, 10 pp. 2022

Publisher

Univerzita Jana Amose Komenského

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

Organization unit

AMBIS University

ISBN

978-80-7452-213-0

Keywords in English

Prison Service Academy of the Czech Republic; bilateral virtual meetings; international webinars; online teaching; training and education center; education of prison staff
Changed: 18/3/2024 18:50, Ing. Kateřina Lendrová

Abstract

In the original language

Příspěvek se zabývá problematikou profesního vzdělávání zaměstnanců Vězeňské služby ČR v době pandemie covid-19. V úvodní části jsou popsány úkoly a zaměření Akademie VS ČR ve Stráži pod Ralskem, která je jedinou vzdělávací institucí pro potřeby Vězeňské služby ČR. Cílem příspěvku je seznámit čtenáře s prvními zkušenostmi související s přechodem od tradičního prezenčního vzdělávání a výcviku do distanční formy a popsat inovativní způsoby a přístupy v oblasti vzdělávání vězeňského personálu v době šíření koronaviru. Dále je věnována pozornost mezinárodní spolupráci a pořádání bilaterálních virtuálních setkání a odbornému jazykové vzdělávání formou webinářů.

In English

The paper deals with the issue of professional training of employees of the Prison Service of the Czech Republic during the covid-19 pandemic. The introductory part describes the tasks and focus of the Academy of the Prison Service of the Czech Republic in Stráž pod Ralskem, which is the only educational institution for the needs of the Prison Service of the Czech Republic. The aim of the paper is to acquaint the reader with the first experiences related to the transition from traditional face-to-face education and training to a distance form and to describe innovative ways and approaches in the field of education of prison staff at the time of the spread of the coronavirus. Attention is also paid to international cooperation and the organization of bilateral virtual meetings and professional language training in the form of webinars.