J 2022

DISCURSIVE ANALYTICAL APPROACH IN MEDIA CONTENT RESEARCH

HAJDUK, Ľudovít

Základní údaje

Originální název

DISCURSIVE ANALYTICAL APPROACH IN MEDIA CONTENT RESEARCH

Autoři

HAJDUK, Ľudovít (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

Actual Scientific Research in the Modern World, 2022, 2524-0986

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50802 Media and socio-cultural communication

Stát vydavatele

Ukrajina

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

AMBIS vysoká škola, a.s.

Klíčová slova česky

média; výzkum; diskurzívní analýza

Klíčová slova anglicky

media; research; discursive analysis

Štítky

Změněno: 21. 3. 2023 21:27, Bc. Olga Puldová

Anotace

V originále

I decided a long time, as my paper will contribute to the analysis of very serious of re-sponsibility issues in media studies. The question is, which is very general and theoretical concepts are inspirational and can form the basis for serious empirical scrutiny of this issue in the context of media studies? Responsibility belongs to determining the professional and ethical categories primarily in the media and especially in journalism. From this perspective, ideal candidates for the analysis of accountability in media studies now represent two particular philosophical and theoretical concepts of responsibility, and this: the concept of Hans Jonas and Jurgen Habermas.