2022
DISCURSIVE ANALYTICAL APPROACH IN MEDIA CONTENT RESEARCH
HAJDUK, ĽudovítZákladní údaje
Originální název
DISCURSIVE ANALYTICAL APPROACH IN MEDIA CONTENT RESEARCH
Autoři
HAJDUK, Ľudovít (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
Actual Scientific Research in the Modern World, 2022, 2524-0986
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50802 Media and socio-cultural communication
Stát vydavatele
Ukrajina
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
AMBIS vysoká škola, a.s.
Klíčová slova česky
média; výzkum; diskurzívní analýza
Klíčová slova anglicky
media; research; discursive analysis
Štítky
Změněno: 21. 3. 2023 21:27, Bc. Olga Puldová
Anotace
V originále
I decided a long time, as my paper will contribute to the analysis of very serious of re-sponsibility issues in media studies. The question is, which is very general and theoretical concepts are inspirational and can form the basis for serious empirical scrutiny of this issue in the context of media studies? Responsibility belongs to determining the professional and ethical categories primarily in the media and especially in journalism. From this perspective, ideal candidates for the analysis of accountability in media studies now represent two particular philosophical and theoretical concepts of responsibility, and this: the concept of Hans Jonas and Jurgen Habermas.