p 2024

Cultural Inclusivity in School Curricula: Remembering and Reflecting Who We Are, with Insights from the Czech Republic

KALEJA, Martin

Základní údaje

Originální název

Cultural Inclusivity in School Curricula: Remembering and Reflecting Who We Are, with Insights from the Czech Republic

Autoři

KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

8th International Conference on Research in Education, 2024

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

AMBIS vysoká škola, a.s.

Klíčová slova anglicky

inclusion; school; curriculum; education; Czechia

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2025 11:31, Ing. Kateřina Lendrová

Anotace

V originále

The topic of presentation brings a general focus on the importance of cultural inclusivity in school curricula worldwide. Using the the Czech Republic as a case study makes a concrete example for insights and takeaways that can be applied to diverse educational contexts.