2024
Cultural Inclusivity in School Curricula: Remembering and Reflecting Who We Are, with Insights from the Czech Republic
KALEJA, MartinZákladní údaje
Originální název
Cultural Inclusivity in School Curricula: Remembering and Reflecting Who We Are, with Insights from the Czech Republic
Autoři
KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
8th International Conference on Research in Education, 2024
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
AMBIS vysoká škola, a.s.
Klíčová slova anglicky
inclusion; school; curriculum; education; Czechia
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2025 11:31, Ing. Kateřina Lendrová
Anotace
V originále
The topic of presentation brings a general focus on the importance of cultural inclusivity in school curricula worldwide. Using the the Czech Republic as a case study makes a concrete example for insights and takeaways that can be applied to diverse educational contexts.