a 2023

Graf snese všechno? Úvaha o limitech kvantitativního výzkumu v prostředí školského zařízení pro výkon ústavní výchovy

DANĚK, Alois

Basic information

Original name

Graf snese všechno? Úvaha o limitech kvantitativního výzkumu v prostředí školského zařízení pro výkon ústavní výchovy

Name (in English)

The chart can take anything? Reflections on the limits of quantitative research in an institutional school setting

Authors

DANĚK, Alois (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

2023

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Conference abstract

Field of Study

50302 Education, special

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

AMBIS University

Keywords in English

qualitative research;institutional education;psychological deprivation;children's home

Tags

O - ostatní, RIV_2023
Changed: 25/3/2024 10:51, Ing. Kateřina Lendrová

Abstract

ORIG EN

In the original language

Hlavním cílem příspěvku je kriticky zhodnotit možnosti různých výzkumných přístupů používaných v prostředích dětských domovů a podobných institucí. Představíme cestu vedoucí k výzkumnému designu, který v současnosti používáme. Pracujeme s kombinací řady kvalitativních metod, které průběžně revidujeme a obohacujeme novými prvky. Na základě našich zkušeností z praxe označíme specifika, která s sebou kvalitativní výzkum přináší a zamyslíme se nad možnostmi výraznějšího zapojení kvalitativních metod do moderního výzkumu.

In English

The main aim of the contribution is to critically evaluate the possibilities of different research approaches used in the environments of children's homes and similar institutions. We will present the pathway leading to the research design currently in use. We work with a combination of a range of qualitative methods, which we continuously revise and enrich with new elements. Drawing on our experience in practice, we will identify the specificities that qualitative research entails and reflect on the possibilities for a stronger integration of qualitative methods into modern research.
Displayed: 8/10/2025 17:14