D 2023

VÝCHOVNĚ TERAPEUTICKÉ PŘÍSTUPY V RÁMCI SYSTÉMU SEKUNDÁRNÍ A TERCIÁRNÍ PREVENCE U OSOB ZÁVISLÝCH NA NÁVYKOVÝCH LÁTKÁCH

ŠOTOLOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

VÝCHOVNĚ TERAPEUTICKÉ PŘÍSTUPY V RÁMCI SYSTÉMU SEKUNDÁRNÍ A TERCIÁRNÍ PREVENCE U OSOB ZÁVISLÝCH NA NÁVYKOVÝCH LÁTKÁCH

Název anglicky

EDUCATIONAL AND THERAPEUTIC APPROACHES WITHIN THE SYSTEM OF SECONDARY AND TERTIARY PREVENTION PROVIDED TO PERSONS ADDICTED TO HABIT-FORMING SUBSTANCES

Autoři

ŠOTOLOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Praha, Resocializace v současné penitenciární praxi - Mezinárodní vědecká konference, od s. 163-183, 21 s. 2023

Nakladatel

Univerzita Jana Amose Komenského Praha

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

AMBIS vysoká škola, a.s.

ISBN

978-80-7452-213-0

Klíčová slova česky

Adiktologie;návykové látky;Harm Reduction;kontaktní centra;rezidenční péče;doléčovací programy;svépomocné organizace;substituce;krizová intervence

Klíčová slova anglicky

Addictology;habit-forming substances;Harm Reduction;contact centres;residential care;follow-up treatment programs;self-help organizations;substitution;crisis intervention

Štítky

O - ostatní, RIV_2023

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 3. 2024 11:31, Roman Zezulka

Anotace

ORIG EN

V originále

K závislostnímu chování, konkrétně ke zneužívání a závislosti na návykových látkách, je třeba přistupovat z hlediska multidisciplinárního. Text je zaměřen především na programy sekundární a terciární prevence, ve kterých pracují mj. i speciální pedagogové. Jde o základní informace pro pedagogy, kteří pracují i v jiné oblasti než adiktologie vzhledem k tomu, že u adolescentů ve výchovných a diagnostických ústavech problém zneužívání návykových látek narůstá. Je kladen důraz na krizovou intervenci, na minimalizaci zdravotních a sociálních rizik v nízkoprahových programech, na rezidenční a následnou péči a substituční programy.

Anglicky

Abstract Addiction behaviour, specifically abuse of and addiction to habit-forming substances, must be approached from multidisciplinary perspective. The text is focused mainly on programs of secondary and tertiary prevention in which special educators are involved. It contains fundamental information for educators working also in other areas than that of addictology, in view of the fact that the problem of abuse of habit-forming substances by adolescents in young offender institutions and youth detention centres has been increasing. Emphasis is put on crisis intervention, on minimization of health and social risks in low-threshold programs, on residential and follow-up care and on substitution programs.
Zobrazeno: 8. 10. 2025 19:41