D
2023
VÝCHOVNĚ TERAPEUTICKÉ PŘÍSTUPY V RÁMCI SYSTÉMU SEKUNDÁRNÍ A TERCIÁRNÍ PREVENCE U OSOB ZÁVISLÝCH NA NÁVYKOVÝCH LÁTKÁCH
ŠOTOLOVÁ, Eva
Základní údaje
Originální název
VÝCHOVNĚ TERAPEUTICKÉ PŘÍSTUPY V RÁMCI SYSTÉMU SEKUNDÁRNÍ A TERCIÁRNÍ PREVENCE U OSOB ZÁVISLÝCH NA NÁVYKOVÝCH LÁTKÁCH
Název anglicky
EDUCATIONAL AND THERAPEUTIC APPROACHES WITHIN THE SYSTEM OF SECONDARY AND TERTIARY PREVENTION PROVIDED TO PERSONS ADDICTED TO HABIT-FORMING SUBSTANCES
Autoři
ŠOTOLOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Praha, Resocializace v současné penitenciární praxi - Mezinárodní vědecká konference, od s. 163-183, 21 s. 2023
Nakladatel
Univerzita Jana Amose Komenského Praha
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
AMBIS vysoká škola, a.s.
Klíčová slova česky
Adiktologie;návykové látky;Harm Reduction;kontaktní centra;rezidenční péče;doléčovací programy;svépomocné organizace;substituce;krizová intervence
Klíčová slova anglicky
Addictology;habit-forming substances;Harm Reduction;contact centres;residential care;follow-up treatment programs;self-help organizations;substitution;crisis intervention
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
K závislostnímu chování, konkrétně ke zneužívání a závislosti na návykových látkách, je třeba přistupovat z hlediska multidisciplinárního. Text je zaměřen především na programy sekundární a terciární prevence, ve kterých pracují mj. i speciální pedagogové. Jde o základní informace pro pedagogy, kteří pracují i v jiné oblasti než adiktologie vzhledem k tomu, že u adolescentů ve výchovných a diagnostických ústavech problém zneužívání návykových látek narůstá. Je kladen důraz na krizovou intervenci, na minimalizaci zdravotních a sociálních rizik v nízkoprahových programech, na rezidenční a následnou péči a substituční programy.
Anglicky
Abstract Addiction behaviour, specifically abuse of and addiction to habit-forming substances, must be approached from multidisciplinary perspective. The text is focused mainly on programs of secondary and tertiary prevention in which special educators are involved. It contains fundamental information for educators working also in other areas than that of addictology, in view of the fact that the problem of abuse of habit-forming substances by adolescents in young offender institutions and youth detention centres has been increasing. Emphasis is put on crisis intervention, on minimization of health and social risks in low-threshold programs, on residential and follow-up care and on substitution programs.
Zobrazeno: 8. 10. 2025 19:41