2023
THE INFLUENCE OF WORK PLACEMENT IN THE CONTEXT OF PREGRADUATE PREPARATION OF STUDENTS FROM THE DEPARTMENT OF SPECIAL-NEEDS PEDAGOGY
STÁREK, Lukáš; Jarmila KLUGEROVÁ a Jiří VÍŠEKZákladní údaje
Originální název
THE INFLUENCE OF WORK PLACEMENT IN THE CONTEXT OF PREGRADUATE PREPARATION OF STUDENTS FROM THE DEPARTMENT OF SPECIAL-NEEDS PEDAGOGY
Autoři
STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí); Jarmila KLUGEROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jiří VÍŠEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
CONHECIMENTO & DIVERSIDADE, 2023, 1983-3695
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Brazílie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 0.100
Organizační jednotka
AMBIS vysoká škola, a.s.
UT WoS
000999138000006
Klíčová slova anglicky
Choice;Experience;Pedagogy;Profession;Student;Work placement
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2024 19:28, Ing. Kateřina Lendrová
Anotace
V originále
This academic paper focuses on two key selected areas in the process of pregraduate preparation of students from university courses in special-needs pedagogy, specifically at the University of Jan Amos Komenský, Prague, s.r.o. In particular, it covers the topic of motivation for selection or choice of work placement that is an integral part of study and influences the formation of professional orientation. We therefore see work placement as an essential tool for the development of professional competencies of future special-needs educators and educators from resocialisation and penitentiary pedagogy. For this reason, we present the personal opinion and vision of the profession through the perspective of the students undergoing pregraduate preparation – specifically it involves the presentation of professional analysis of a questionnaire-based survey filled in by 501 respondents/students.