J 2023

THE INFLUENCE OF WORK PLACEMENT IN THE CONTEXT OF PREGRADUATE PREPARATION OF STUDENTS FROM THE DEPARTMENT OF SPECIAL-NEEDS PEDAGOGY

STÁREK, Lukáš; Jarmila KLUGEROVÁ a Jiří VÍŠEK

Základní údaje

Originální název

THE INFLUENCE OF WORK PLACEMENT IN THE CONTEXT OF PREGRADUATE PREPARATION OF STUDENTS FROM THE DEPARTMENT OF SPECIAL-NEEDS PEDAGOGY

Autoři

STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí); Jarmila KLUGEROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jiří VÍŠEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

CONHECIMENTO & DIVERSIDADE, 2023, 1983-3695

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Brazílie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 0.100

Organizační jednotka

AMBIS vysoká škola, a.s.

UT WoS

000999138000006

Klíčová slova anglicky

Choice;Experience;Pedagogy;Profession;Student;Work placement

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2024 19:28, Ing. Kateřina Lendrová

Anotace

V originále

This academic paper focuses on two key selected areas in the process of pregraduate preparation of students from university courses in special-needs pedagogy, specifically at the University of Jan Amos Komenský, Prague, s.r.o. In particular, it covers the topic of motivation for selection or choice of work placement that is an integral part of study and influences the formation of professional orientation. We therefore see work placement as an essential tool for the development of professional competencies of future special-needs educators and educators from resocialisation and penitentiary pedagogy. For this reason, we present the personal opinion and vision of the profession through the perspective of the students undergoing pregraduate preparation – specifically it involves the presentation of professional analysis of a questionnaire-based survey filled in by 501 respondents/students.