V 2023

Závěrečná evaluační zpráva Strategického rámce rozvoje veřejné správy ČR pro období 2014–2020

PŮČEK, Milan Jan; Michal PLAČEK; Renata SKÝPALOVÁ; Veronika LINHARTOVÁ; Milan KŘÁPEK et. al.

Základní údaje

Originální název

Závěrečná evaluační zpráva Strategického rámce rozvoje veřejné správy ČR pro období 2014–2020

Název česky

Závěrečná evaluační zpráva Strategického rámce rozvoje veřejné správy ČR pro období 2014–2020

Název anglicky

Final Evaluation Report of the Strategic Framework for the Development of Public Administration of the Czech Republic for the period 2014-2020

Autoři

PŮČEK, Milan Jan (203 Česká republika, garant, domácí); Michal PLAČEK (203 Česká republika, domácí); Renata SKÝPALOVÁ (203 Česká republika, domácí); Veronika LINHARTOVÁ (203 Česká republika, domácí); Milan KŘÁPEK (203 Česká republika, domácí); Petr JIRMAN; Šárka KOCHMANOVÁ; Jakub JAŇURA; Romana HEJNOVÁ; Jaroslav ŠIMEČEK a Andrea HOLUBOVÁ

Vydání

Praha, 213 s. 2023

Nakladatel

Ministerstvo vnitra ČR, Odbor strategického rozvoje a koordinace veřejné správy

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Výzkumná zpráva

Obor

50602 Public administration

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

AMBIS vysoká škola, a.s.

Klíčová slova česky

evaluační kritéria 5U; strategický záměr; analýza kontextu; metodika řešení evaluace; strategické a specifické cíle; veřejná správa ČR

Klíčová slova anglicky

evaluation criteria 5U;strategic plan;context analysis;evaluation methodology;strategic and specific objectives;public administration of the Czech Republic

Štítky

Změněno: 9. 3. 2024 19:26, Ing. Kateřina Lendrová

Anotace

V originále

Tato zpráva je závěrečnou evaluační zprávou „Strategického rámce rozvoje veřejné správy ČR pro období 2014–2020“ (dále též Strategický rámec nebo SRRVS). Povinnost zpracovat závěrečnou evaluaci vyplývá z usnesení vlády č. 21 ze dne 14. ledna 2015, č. 654 z 20. srpna 2015 a č. 1088 ze dne 5. prosince 2016. Evaluační zpráva byla zpracována od března do června 2023 ke stavu dat k 31. 12. 2022 s výhledem předpokladu plnění strategických cílů 1, 2 a 4 k 30. 6. 2023, resp. s výhledem předpokladu plnění strategického cíle 3 k 31. 12. 2023 s přesahem do 15. 11. 2024, viz níže.na s. 9. Zpráva je členěna do celkem osmi kapitol včetně úvodu a závěru. Údaje a data jsou vizualizována pomocí celkem 129 tabulek, 55 grafů a 9 obrázků. Zpráva rovněž obsahuje celkem 3 přílohy. Cílem závěrečné evaluace je pomocí evaluačních otázek ve vazbě na 5U (účelnost, úspornost, účinnost, užitečnost a udržitelnost) zhodnotit dosažení výsledků (zejména splnění indikátorů, cílů – viz kapitola 3.1.2) a v přiměřeném rozsahu zhodnotit dopady, a to pomocí zvolených indikátorů pro hodnocení dopadu globálního cíle. Hodnocení globálního cíle vyžadovalo hodnocení celkem 3 oblastí: (a) zvýšení kvality veřejné správy (viz kapitola 3.1.3), (b) zvýšení efektivity veřejné správy (viz kapitola 3.1.4), (c) zvýšení transparentnosti veřejné správy (viz kapitola 3.1.5). Cílem závěrečné evaluace „Strategického rámce“ není vyhodnocení naplnění cílů, ani indikátorů Operačního programu Zaměstnanost (dále též zkratka OP Z) a Integrovaného regionálního operačního programu (dále též zkratka IROP), ač tyto dva operační programy tvořily nejvýznamnější zdroj financování projektů, které měly přispět k naplnění cílů „Strategického rámce“. Metodika závěrečné evaluace (viz kapitola 2) je založena na smíšeném modelu evaluace, který nejlépe reflektuje omezení výzkumu, kterým je nedostatek relevantních statisticky zpracovatelných dat pro vyhodnocení. Evaluační tým byl složen ze zaměstnanců Ministerstva vnitra (zejména Odboru strategického rozvoje a koordinace veřejné správy) a Ambis vysoká škola, a.s. Hlavním evaluátorem byl doc. Milan Jan Půček.

Anglicky

This report is the final evaluation report of the "Strategic Framework for the Development of Public Administration of the Czech Republic for the period 2014-2020" (hereinafter referred to as the Strategic Framework or the SRFSA). The obligation to prepare the final evaluation results from Government Resolution No. 21 of 14 January 2015, No. 654 of 20 August 2015 and No. 1088 of 5 December 2016. The evaluation report has been prepared from March to June 2023 as of the data status as of 31 December 2022, with a view of assuming the achievement of strategic objectives 1, 2 and 4 as of 30 June 2023, or with a view of assuming the achievement of strategic objective 3 as of 31 December 2023 with an overlap to 15 November 2024, see below.on p. 9. The report is structured in a total of eight chapters, including an introduction and a conclusion. Data and information is visualized using a total of 129 tables, 55 graphs and 9 figures. The report also contains a total of 3 annexes. The aim of the final evaluation is to assess the achievement of results (in particular the achievement of indicators, targets - see chapter 3.1.2) and to assess impacts to a reasonable extent, using the selected indicators for assessing the impact of the global objective, by means of evaluation questions in relation to the 5Us (effectiveness, efficiency, effectiveness, utility and sustainability). The evaluation of the global objective required the evaluation of 3 areas in total: (a) increasing the quality of public administration (see chapter 3.1.3), (b) increasing the efficiency of public administration (see chapter 3.1.4), (c) increasing the transparency of public administration (see chapter 3.1.5). The aim of the final evaluation of the "Strategic Framework" is not to evaluate the fulfilment of the objectives or indicators of the Operational Programme Employment (hereinafter abbreviated as OP Z) and the Integrated Regional Operational Programme (hereinafter abbreviated as IROP), although these two operational programmes constituted the most important source of funding for projects that were to contribute to the fulfilment of the objectives of the "Strategic Framework". The methodology of the final evaluation (see Chapter 2) is based on a mixed evaluation model, which best reflects the limitation of the research, which is the lack of relevant statistically processable data for the evaluation. The evaluation team consisted of employees of the Ministry of the Interior (especially the Department of Strategic Development and Coordination of Public Administration) and Ambis University. The main evaluator was Assoc. Prof. Milan Jan Půček.