V originále
V rámci strategické práce se často používá projektové řízení, tento text se ale věnuje procesnímu řízení (přístupu), které se zaměřuje na optimální fungování opakovaných činností (neboli procesů). V rámci strategické práce se opakované činnosti vyskytují, může k nim patřit například o vyřizování námětů, podnětů nebo připomínek ke strategickým nebo akčním dokumentům; zajišťování interní nebo externí komunikace týkající se strategické práce včetně vyřizování podnětů a stížností; příprava workshopů nebo jiných akcí; provádění propagace strategií a projektů; finanční kontrola nebo hospodaření s prostředky; zpracování pravidelných zpráv, reportů a podobně. Protože jde o opakované činnosti, tak se vyplatí je podrobně popsat, analyzovat, hodnotit (měřit) a zlepšovat (neboli zefektivnit, optimalizovat). Text se zaměřuje na využití procesního přístupu při strategické práci, je ale využitelný pro optimalizaci jakékoli koncepční práce.
Anglicky
As part of strategic work, project management is often used, but this text is devoted to the process management approach, which focuses on the optimal functioning of repeated activities (or processes). As part of strategic work, repeated activities occur. They may include, for example, dealing with topics, initiatives, or comments on strategic or action documents; ensuring internal or external communication regarding strategic work, including the handling of initiatives and complaints; preparing workshops or other events; carrying out the promotion of strategies and projects; financial control or management of funds; processing regular messages, reports, and the like. Since these are repetitive activities, it pays to describe them in detail, analyze them, evaluate them (measure them), and improve them (that is, make them more efficient, optimize them). The text focuses on the use of a process approach in strategic work, but it can be used to optimize any conceptual work.