J 2023

Víno jako propagační dar a daně

KOUDELKA, Zdeněk

Základní údaje

Originální název

Víno jako propagační dar a daně

Název anglicky

Wine as a promotional gift and texes

Autoři

KOUDELKA, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Právo a bezpečnost, Praha, Ambis Vysoká škola, 2023, 2336-5323

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50501 Law

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Plný text časopisu.

Organizační jednotka

AMBIS vysoká škola, a.s.

Klíčová slova česky

Víno; daň z příjmů; daň z přidané hodnoty.

Klíčová slova anglicky

Wine; income tax; value-added tax.

Štítky

RIV_2023

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2024 14:29, Ing. Kateřina Lendrová

Anotace

ORIG EN

V originále

Text se zabývá postavením vína jako daňově uznatelného daru od roku 2024. Poukazuje na to, že dochází k rozdílnému posuzování podle zákona o daních z příjmů, kde víno nemůže být daňově uznatelným darem, a zákona o dani z přidané hodnoty, kde víno zůstává daňově uznatelným darem. Vládou prosazenou změnu považuje za nerozumnou, protože poškozuje moravské vinaře a nepomáhá státnímu rozpočtu. Je navržena náprava novelou zákona o daních z příjmů iniciovaná Jihomoravským krajem.

Anglicky

The text deals with the status of wine as a tax-deductible gift from 2024. At the same time, it points to the fact that there is a different assessment from the point of view of the Income Tax Act, where wine cannot be a tax-deductible gift, and from the point of view of the Value-Added Tax Act, where wine remains a tax-deductible gift. He considers the change enforced by the government to be unreasonable, as it harms Moravian winemakers and does not help the state budget. It proposes the possibility of correction by an amendment to the Income Tax Act initiated by the South Moravian Region.
Zobrazeno: 9. 10. 2025 00:41