2023
Víno jako propagační dar a daně
KOUDELKA, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
Víno jako propagační dar a daně
Název anglicky
Wine as a promotional gift and texes
Autoři
KOUDELKA, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Právo a bezpečnost, Praha, Ambis Vysoká škola, 2023, 2336-5323
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50501 Law
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
AMBIS vysoká škola, a.s.
Klíčová slova česky
Víno; daň z příjmů; daň z přidané hodnoty.
Klíčová slova anglicky
Wine; income tax; value-added tax.
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2024 14:29, Ing. Kateřina Lendrová
V originále
Text se zabývá postavením vína jako daňově uznatelného daru od roku 2024. Poukazuje na to, že dochází k rozdílnému posuzování podle zákona o daních z příjmů, kde víno nemůže být daňově uznatelným darem, a zákona o dani z přidané hodnoty, kde víno zůstává daňově uznatelným darem. Vládou prosazenou změnu považuje za nerozumnou, protože poškozuje moravské vinaře a nepomáhá státnímu rozpočtu. Je navržena náprava novelou zákona o daních z příjmů iniciovaná Jihomoravským krajem.
Anglicky
The text deals with the status of wine as a tax-deductible gift from 2024. At the same time, it points to the fact that there is a different assessment from the point of view of the Income Tax Act, where wine cannot be a tax-deductible gift, and from the point of view of the Value-Added Tax Act, where wine remains a tax-deductible gift. He considers the change enforced by the government to be unreasonable, as it harms Moravian winemakers and does not help the state budget. It proposes the possibility of correction by an amendment to the Income Tax Act initiated by the South Moravian Region.