D 2022

Management a marketing přípravy a realizace produktu cestovního ruchu

MALEK, Z.; Tomáš JEŘÁBEK; P. TVRZLÍK and K. VAŠÍNOVÁ

Basic information

Original name

Management a marketing přípravy a realizace produktu cestovního ruchu

Name (in English)

Management and marketing of tourism product preparation and implementation

Authors

MALEK, Z.; Tomáš JEŘÁBEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution); P. TVRZLÍK and K. VAŠÍNOVÁ

Edition

Brno, Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu. Sborník příspěvků z patnácté mezinárodní vědecké konference 13. dubna 2022. p. 59-65, 7 pp. 2022

Publisher

Vysoká škola obchodní a hotelová

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

Organization unit

AMBIS University

ISBN

978-80-7627-016-9

Keywords (in Czech)

Management; marketing; data; strategie; cestovní kancelář

Keywords in English

Management; marketing; data; strategy; travel agency

Tags

O - ostatní, RIV_VŠOH
Changed: 17/4/2023 10:46, Bc. Olga Puldová

Abstract

ORIG EN

In the original language

Příprava a realizace produktu cestovního ruchu je složitým procesem, který je závislý na mnoha faktorech. Můžeme ji rozdělit na přípravnou fázi, fázi přepravy a na fázi pobytu ve vybrané turistické destinaci. Jednotlivé fáze, a procesy které obsahují, budou popsány v následujících podkapitolách. Článek vychází ze zkušeností a praxe autorů článku a dat, které jsou zjišťovány studenty oboru Management hotelnictví a cestovního ruchu při práci pomocné vědecké síly. Shrnuje zjištěná data, analyzuje je formou SWOT analýzy a vyvozuje doporučení pro strategie a činnosti cestovní kanceláře.

In English

The preparation and implementation of a tourism product is a complex process that depends on many factors. We can divide it into a preparatory phase, a transport phase and a stay phase in a selected tourist destination. The individual phases, and the processes they contain, will be described in the following subchapters. The article is based on the experience and practice of the authors of the article and data that are collected by students in the field of Hotel Management and Tourism in the work of the auxiliary scientific force. It summarizes the obtained data, analyzes them in the form of SWOT analysis and derives recommendations for strategies and activities of the travel agency.
Displayed: 8/10/2025 11:01