Cíle studijního programu

Cílem programu Marketingová komunikace na Vysoké škole regionálního rozvoje a Bankovním institut – AMBIS, a.s., je vybavit budoucí absolventy nezbytnými profesními znalostmi a dovednostmi z oblasti marketingu, médií a teorie komunikace, poskytnout jim profesně orientované vysokoškolské vzdělání na základě zvládnutí základních teorií moderní komunikace s nezbytným interdisciplinárním komplementem.

Tento program studentům umožní nastartovat nebo rozvinout kariéru v marketingových odděleních tržních subjektů, v komunikačních a mediálních agenturách, v tiskových odděleních firem, či v samotných médiích. Program vychovává studenty jako specialisty pro interní a externí komunikaci, produktovou komunikaci a celkovou komunikaci v oblasti médií a reklamy. Přináší soubor ucelených oborových znalostí a dovedností, které absolventi využijí ať už v roli zaměstnance, manažera, specialisty nebo v rámci rozvoje vlastního podnikání.

Absolvent si osvojí základní orientaci v oblastech komunikace firem a institucí, marketingové podpory prodeje, public relations, marketingového výzkumu a reklamy. Důležitou součástí je cílená a kontinuální podpora tvůrčího a kritického myšlení a uvedení do dalších souvislostí problematiky mediální a marketingové komunikace v celé šířce socio-ekonomických implikací. Studenti během studia tohoto programu získají znalosti hlavních forem a zaměření marketingových komunikací včetně souvislostí, které se k nim vztahují, s důrazem na specifické oblasti mediální a komunikační praxe.

Absolvent získá profesní dovednosti v oblasti tvorby konceptu marketingové a mediální komunikace, prezentace vlastních tvůrčích řešení v těchto oblastech a efektivní implementace nástrojů a aktivit marketingové a mediální komunikace v konkrétních podmínkách trhu v souladu se strategickým směrováním organizace, ve které působí, a to tak v online jako i v offline prostředí. Studijní program Marketingová komunikace je koncipován tak, aby poskytl studentům potřebný teoretický základ a přitom zajistil v co nejvyšší míře navázání na aktuální trendy v oblasti marketingu a médií a umožnil získat potřebné klíčové kompetence. V rámci studia si studenti osvojí konkrétní marketingové a mediální techniky včetně jejich možných efektů a interakcí v komplexním socio-ekonomickém prostoru.

Studijní plány

Studium

  • Cíle

    Cílem programu Marketingová komunikace na Vysoké škole regionálního rozvoje a Bankovním institut – AMBIS, a.s., je vybavit budoucí absolventy nezbytnými profesními znalostmi a dovednostmi z oblasti marketingu, médií a teorie komunikace, poskytnout jim profesně orientované vysokoškolské vzdělání na základě zvládnutí základních teorií moderní komunikace s nezbytným interdisciplinárním komplementem.

    Tento program studentům umožní nastartovat nebo rozvinout kariéru v marketingových odděleních tržních subjektů, v komunikačních a mediálních agenturách, v tiskových odděleních firem, či v samotných médiích. Program vychovává studenty jako specialisty pro interní a externí komunikaci, produktovou komunikaci a celkovou komunikaci v oblasti médií a reklamy. Přináší soubor ucelených oborových znalostí a dovedností, které absolventi využijí ať už v roli zaměstnance, manažera, specialisty nebo v rámci rozvoje vlastního podnikání.

    Absolvent si osvojí základní orientaci v oblastech komunikace firem a institucí, marketingové podpory prodeje, public relations, marketingového výzkumu a reklamy. Důležitou součástí je cílená a kontinuální podpora tvůrčího a kritického myšlení a uvedení do dalších souvislostí problematiky mediální a marketingové komunikace v celé šířce socio-ekonomických implikací. Studenti během studia tohoto programu získají znalosti hlavních forem a zaměření marketingových komunikací včetně souvislostí, které se k nim vztahují, s důrazem na specifické oblasti mediální a komunikační praxe.

    Absolvent získá profesní dovednosti v oblasti tvorby konceptu marketingové a mediální komunikace, prezentace vlastních tvůrčích řešení v těchto oblastech a efektivní implementace nástrojů a aktivit marketingové a mediální komunikace v konkrétních podmínkách trhu v souladu se strategickým směrováním organizace, ve které působí, a to tak v online jako i v offline prostředí. Studijní program Marketingová komunikace je koncipován tak, aby poskytl studentům potřebný teoretický základ a přitom zajistil v co nejvyšší míře navázání na aktuální trendy v oblasti marketingu a médií a umožnil získat potřebné klíčové kompetence. V rámci studia si studenti osvojí konkrétní marketingové a mediální techniky včetně jejich možných efektů a interakcí v komplexním socio-ekonomickém prostoru.

  • Výstupy z učení

    Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:

    • Znalosti relevantní pro přípravu na efektivní výkon manažerské funkce ve firmách a médiích
    • Znalosti jednotlivých nástrojů marketingového mixu a jejich řízení při naplňování marketingových cílů firmy v širších souvislostech znalosti marketingové situační analytiky respektující specifické postavení marketingové komunikace a její interakce
    • Znalosti o základních principech marketingové komunikace, o jednotlivých nástrojích komunikačního mixu a o systému vzájemných vazeb mezi nimi, jakož i o problematice integrované marketingové komunikace
    • Znalosti základních charakteristik sociální a masové komunikace, fungování a nasazování jednotlivých tradičních a moderních médií a mediální komunikace jako celku, jakož i metod analýzy médií
    • Znalosti základných mediálních teoretických konstruktů a vztahů mezi kulturními producenty a institucemi na jedné straně a mediálním publikem a spotřebiteli kultury na straně druhé
    • Znalosti aktuálních manažerských přístupů, činností a procesů, včetně metod a nástrojů
  • Uplatnění absolventa

    Absolvent se může uplatnit na pozicích

    - Marketingový specialista,

    - Asistent/ka marketingového manažera/ ředitele marketingu,

    - PR manager,

    - Manažer komunikace,

    - Content specialista,

    - Specialista komunikace,

    - Online communication specialista,

    - Social media manager,

    - Pracovník komunikační nebo mediální agentury,

    - Pracovník vydavatelství nebo mediálního domu.

  • Pravidla a podmínky pro vytváření studijních plánů

    Studijní program je navržen v souladu se zákonem č. 137/2016 Sb., kterým se mění zákon č. 111/1998 Sb.,

    o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů a metodikou Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství (dále „NAÚ“) pro tvorbu studijních programů. Jedná se o studijní program bez specializace, který je zařazen do oblasti vzdělávání mediální a komunikační studia.

    Podstatu studijního programu tvoří předměty profilujícího základu studijního programu (Marketingová komunikace, Masová a mediální kultura, Média a mediální komunikace Marketingový management, Tištěná média, Strategická marketingová komunikace) a základní teoretické předměty profilujícího základu studijního programu (Úvod do marketingového myšlení, Teorie masové komunikace). Obsah těchto předmětů se promítá do obsahu částí státních závěrečných zkoušek. Další povinné předměty studijního programu rozvíjejí specifické požadavky na znalosti a kompetence studentů v souladu s cíli studia a profilem absolventa.

    Studijní plán dále obsahuje povinně volitelné předměty – studenti mají na výběr ze dvou světových jazyků – angličtiny a němčiny. Ve druhém semestru studia volí studující z výběru cizích jazyků jeden a následně jsou rozřazovacím testem rozdělení do skupin dle výkonnosti. Studující si z výběru cizích jazyků nesmí vybrat jazyk, který je jeho rodným jazykem. V dalších dvou semestrech (tj. 3. a 4. semestru) studující pokračuje ve studiu zvoleného jazyka dle dosažené jazykové úrovně.

    Mezi povinné předměty patří také soubor předmětů, které jsou orientovány na metodické postupy uplatňované při samostatné vědecké a odborné práci a zpracování odborných textů v oblasti marketingu, ekonomiky a managementu.

    Celkem za povinné (včetně PZ a ZT) a povinně volitelné předměty musí studující získat 160 kreditů (89 % všech kreditů). Zbývajících 20 kreditů (tedy 11 % všech kreditů) je vyhrazeno pro volitelné předměty. Od 2. semestru si studenti volí jeden volitelný předmět za semestr, který je ohodnocen vždy 4 kredity. Celkově si studenti za studium zvolí 5 volitelných předmětů, a to ve druhém, třetím, čtvrtém, pátém a šestém semestru. Volitelné předměty si studující volí z ostatních předmětů mimo svůj povinný studijní plán, vyučovaných na Vysoké škole regionálního rozvoje a Bankovním institutu – AMBIS, a.s. O výběru těchto předmětů se přitom studující může kdykoli poradit se studijním poradcem, garantem studijního programu, či s vedoucím bakalářské práce tak, aby zvolené předměty co nejlépe tematicky zapadly do jeho studijního portfolia a umožnily mu hlouběji proniknout do oblasti, v níž vykonává svojí praxi a zpracovává svou bakalářskou práci.

    Pro kreditové ohodnocení je používán kreditový systém ECTS .

  • Praxe

    Cílem praxe je podrobné seznámení studenta s pracovištěm partnera, s jeho organizačními normami, vnitřním řádem, personálním prostředím a materiálním vybavením, následné pochopení a osvojení si způsobů týmové práce a vztahů na pracovišti, umožňující ověřit si teoretické znalosti získané studiem odborných předmětů teoretického základu v provozní praxi. Vykonáním praxe u smluvních partnerů, oborově blízkých studijním programům a profesním zaměřením, dojde k žádoucímu propojení teoretických základů s realitou soudobé provozní praxe. Z pohledu naplnění obecných vzdělávacích cílů a profilace absolventů studijních programů přispívá takto profilovaná praxe také ke zvýšení konkurenční výhody absolventů na trhu práce a v případě blízkosti tématu kvalifikačních prací s výkonem praxe i ke zkvalitnění těchto prací a k jejich lepší využitelnosti v praxi, z níž přímo vycházejí.

    Studenti v průběhu praxí vykonávají běžné pracovní aktivity příslušného profesního zaměření, a to podle aktuálních možností a potřeb smluvního partnera, přičemž za odvedenou práci mohou být finančně odměňováni. Úroveň pracovního vytížení a výše finanční odměny je stanovena individuálně na základě dohody mezi studentem a smluvním partnerem. Studenti kombinované formy studia mohou nahradit absolvování praxe potvrzením zaměstnavatele, vydaném v příslušném akademickém roce. V potvrzení zaměstnavatele musí být doloženo, že v rámci své pracovní doby student vykonával odborné činnosti obsahově relevantní k absolvovanému studijnímu programu.

    Praxe studentů je právně ošetřena Dohodou o výkonu praxe studentů, kterou uzavírá škola s příslušným smluvním partnerem. Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS, a. s. má schválenou Smernici rektorky č. 8/2021 Odborná praxe, která je pro studenty závazná.

  • Návaznost na další studijní programy

    Na bakalářské studium programu Marketingová komunikace je možné navázat v navazujícím magisterském studium obdobně koncipovaných studijních programů mediálních a komunikačních studií.

Základní údaje

Zkratka
B-MK
Typ
bakalářský
Profil
profesní
Titul
Bc.
Doba studia
3 roky
Vyučovací jazyk
čeština čeština

425
počet aktivních studentů

AMBIS vysoká škola, a.s.
Program zajišťuje