AMBIS BBRNMKP Marketing comunication
Name in Czech: Marketingová komunikace
bachelor's full-time single-subject, language of instruction: Czech Czech
Included in the programme: AMBIS B-MK Marketing comunication

Parts of the final state examination and its content

The state exam consists of two parts / areas and the defense of the final qualification thesis:
1. Marketing communication (Introduction to marketing thinking, Marketing communication, Marketing management, Strategic marketing communication)
2. Media communication (Theory of mass communication, Mass and media culture, Media and media communication, Print media)
3. Defense of bachelor thesis

Suggestion of theses topics and the topics of defended theses

Design of a communication campaign for online media
Design of a communication campaign for offline media
Perspectives of the use of print media in modern communication campaigns
Design of advertising text for audiovisual media
Specifics of creating press releases in the digital age
Proposal of marketing strategy of selected company
Marketing approaches in addressing a selected target group
Marketing communication of the selected product towards the selected target group
Consumer behavior and decision-making when buying a selected product
Design of a marketing mix, including a description of consumer behavior
Digital marketing communication strategy of a selected institution
Digital marketing communication in the field of service provision
Marketing communication strategy of a selected entity from the non-profit sector
Comparison of modern trends in marketing communication of non-profit sector entities

Recommended progress through the study plan

Compulsory courses

1. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:BBP_TMKTheory of mass communication I. Prušazk 24/24/0 24h přednášek a 24h cvičení za semestr.6 1Z
AMBIS:BBP_UMMMIntroduction to marketing thinking J. Majerovázk 24/24/0 24h přednášek + 24h cvičení za semestr.6 1Z
AMBIS:BBP_MOSEMotivation and self-management M. Vichzk 24/12/0 24h přednášek a 12h cvičení za semestr.5 1P
AMBIS:BBP_PRDOPresentation skills D. Červenclovázk 12/12/0 12h přednášek + 12h cvičení za semestr.4 1P
AMBIS:BBP_ZASOIntroduction to Sociology M. Vohlídalovázk 24/0/0 24h přednášek.4 1P
AMBIS:BBP_ZOPIntroduction to Academic Writing I. Zadražilováz 6/0/0 6h přednášek za semestr + e-learning.4 1P
29 credits

2. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:BBP_MMKUMass and media culture J. Višňovskýzk 36/12/0 36h přednášek a 12h cvičení za semestr.6 2P
AMBIS:BBP_MAKOMarketing comunication J. Majerovázk 36/12/0 36h přednášek a 12h cvičení za semestr.6 2P
AMBIS:BBP_MANMKManagement T. Jeřábekzk 24/12/0 24h přednášek a 12h cvičení za semestr.5 2P
AMBIS:BBP_IGKMInformation literacy and critical thinking I. Zadražilovázk 16/8/0 16h přednášek a 8h cvičení za semestr.4 2P
AMBIS:BBP_ZAEKBasics of economics M. Šumpíkovázk 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 2P
25 credits

3. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:BBP_MMKMedia and media communication N. Vrabeczk 36/12/0 36h přednášek + 12h cvičení za semestr.6 3P
AMBIS:BBP_ZAPSIntroduction to Psychology J. Polákzk 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 3P
AMBIS:BBP_PRTAdvertising text internship B. Hlavicovázk 8/16/0 8h přednášek + 16h cvičení za semestr.4 3P
14 credits

4. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:BBP_MAMAMarketing management J. Majerovázk 24/12/0 24h přednášek a 12h cvičení za semestr.6 4P
AMBIS:BBP_TIMEPrinted media J. Višňovskýzk 24/12/0 24h přednášek a 12h cvičení za semestr.6 4P
AMBIS:BBP_DMKDigital marketing communication M. Nadányiovázk 12/12/0 12h přednášek a 12h cvičení za semestr.5 4P
AMBIS:BBP_MOPThesis Methodology I. Zadražilováz 6/0/0 6h přednášek za semestr + e-learning.4 4P
21 credits

5. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:BBP_PGDPracticum of graphics and design -z 4/20/0 4h přednášek + 20h cvičení za semestr.4 5P
AMBIS:BBP_TMOMedia content creation Ľ. Hajdukzk 24/6/0 24h přednášek a 6h cvičení za semestr.5 5P
AMBIS:BBP_SMVMKSocial science research methodology K. Cidlinskázk 28/8/0 28h přednášek + 8h cvičení za semestr.5 5P
AMBIS:BBP_PDVIntellectual property law V. Sharpzk 20/0/0 20h přednášek za semestr.3 5P
AMBIS:BBP_SMKStrategic marketing communication R. Štefkozk 32/4/0 32h přednášek a 4h cvičení za semestr.6 5P
AMBIS:BBP_BASEMKBachelor seminar I. Zadražilováz 0/24/0 24h cvičení za semestr.5 5P
28 credits

6. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:BB_OPMKProfessional practice -z 0/0/0 12 týdnů.20 6P
AMBIS:BBP_BAPRMKBachelor thesis -z 0/0/010 6P
AMBIS:BBP_MZDData driven marketing -zk 28/8/0 28h přednášek a 8h cvičení za semestr.5 6P
35 credits

Povinně volitelné jazyky

3. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:BBP_AJ1MKEnglish I P. Minaříkováz 0/20/0 20h cvičení za semestr.3 3-
3 credits

5. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:BBP_AJ3MKEnglish III P. Minaříkováz 0/20/0 20h cvičení za semestr.3 5-
3 credits

Elective courses

2. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:BBP_UBMIntroduction to brand marketing P. Cahlíkz 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 2-
AMBIS:BBP_UDMIntroduction to digital marketing O. Bačinaz 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 2-
8 credits

3. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:BBP_BKKVBanner and search campaigns P. Amelianz 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 3-
4 credits

4. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:BBP_SMVSociological and marketing research K. Cidlinskáz 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 4-
AMBIS:BBP_SSCMSocial networks and content marketing Z. Kvítkováz 0/0/0 24h přednášek za semestr.4 4-
8 credits

5. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:BBP_RVZCustomer relationship management J. Šilarováz 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 5-
AMBIS:BBP_SPKSSManagement of paid campaigns on social networks -z 0/0/0 24h přednášek za semestr.4 5-
AMBIS:BBP_TIZBrand identity creation -z 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 5-
12 credits