AMBIS BPRAMKP Marketing comunication
Name in Czech: Marketingová komunikace
bachelor's full-time single-subject, language of instruction: Czech Czech
Included in the programme: AMBIS B-MK Marketing comunication

Parts of the final state examination and its content

The state exam consists of two parts / areas and the defense of the final qualification thesis:
1. Marketing communication (Introduction to marketing thinking, Marketing communication, Marketing management, Strategic marketing communication)
2. Media communication (Theory of mass communication, Mass and media culture, Media and media communication, Print media)
3. Defense of bachelor thesis

Suggestion of theses topics and the topics of defended theses

Design of a communication campaign for online media
Design of a communication campaign for offline media
Perspectives of the use of print media in modern communication campaigns
Design of advertising text for audiovisual media
Specifics of creating press releases in the digital age
Proposal of marketing strategy of selected company
Marketing approaches in addressing a selected target group
Marketing communication of the selected product towards the selected target group
Consumer behavior and decision-making when buying a selected product
Design of a marketing mix, including a description of consumer behavior
Digital marketing communication strategy of a selected institution
Digital marketing communication in the field of service provision
Marketing communication strategy of a selected entity from the non-profit sector
Comparison of modern trends in marketing communication of non-profit sector entities

Recommended progress through the study plan

Compulsory courses

1. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:PBP_TMKTheory of mass communication I. Prušazk 24/24/0 24h přednášek a 24h cvičení za semestr.6 1Z
AMBIS:PBP_UMMMIntroduction to marketing thinking J. Majerovázk 24/24/0 28h přednášek + 24h cvičení za semestr.6 1Z
AMBIS:PBP_MOSEMotivation and self-management M. Vichzk 24/12/0 24h přednášek a 12h cvičení za semestr.5 1P
AMBIS:PBP_PRDOPresentation skills D. Červenclovázk 12/12/0 12h přednášek + 12h cvičení za semestr.4 1P
AMBIS:PBP_ZAPSIntroduction to Psychology J. Polákzk 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 1-
AMBIS:PBP_ZASOIntroduction to Sociology M. Vohlídalovázk 24/0/0 24h přednášek.4 1P
AMBIS:PBP_ZOPIntroduction to Academic Writing I. Zadražilováz 6/0/0 6h přednášek za semestr + e-learning.4 1P
33 credits

2. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:PBP_IGKMInformation literacy and critical thinking I. Zadražilovázk 16/8/0 16h přednášek a 8h cvičení za semestr.4 2P
AMBIS:PBP_MANMKManagement J. Vrchotazk 24/12/0 24h přednášek a 12h cvičení za semestr.5 2P
AMBIS:PBP_MMKUMass and media culture J. Višňovskýzk 36/12/0 36h přednášek a 12h cvičení za semestr.6 2P
AMBIS:PBP_ZAEKBasics of economics M. Šumpíkovázk 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 2P
AMBIS:PBP_MAKOMarketing comunication J. Majerovázk 36/12/0 36h přednášek a 12h cvičení za semestr.6 2P
25 credits

3. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:PBP_MMKMedia and media communication N. Vrabeczk 36/12/0 36h přednášek + 12h cvičení za semestr.6 3P
AMBIS:PBP_PRTAdvertising text internship L. Hrdinovázk 8/16/0 8h přednášek + 16h cvičení za semestr.4 3-
10 credits

4. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:PBP_DMKDigital marketing communication M. Nadányiovázk 24/12/0 24h přednášek a 12h cvičení za semestr.5 4P
AMBIS:PBP_MAMAMarketing management J. Majerovázk 36/12/0 36h přednášek a 12h cvičení za semestr.6 4P
AMBIS:PBP_MOPThesis Methodology I. Zadražilováz 6/0/0 6h přednášek za semestr + e-learning.4 4P
AMBIS:PBP_TIMEPrinted media J. Višňovskýzk 36/12/0 36h přednášek a 12h cvičení za semestr.6 4P
21 credits

5. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:PBP_BASEMKBachelor seminar I. Zadražilováz 0/24/0 24h cvičení za semestr.5 5P
AMBIS:PBP_SMVMKSociological and marketing research K. Cidlinskázk 24/12/0 24h přednášek + 12h cvičení za semestr.5 5P
AMBIS:PBP_PDVIntellectual property law V. Sharpzk 20/0/0 20h přednášek za semestr.3 5P
AMBIS:PBP_PGDPracticum of graphics and design M. Steinertováz 4/16/0 4h přednášek + 16h cvičení za semestr.4 5P
AMBIS:PBP_SMKStrategic marketing communication M. Nadányiovázk 36/12/0 36h přednášek a 12h cvičení za semestr.6 5P
AMBIS:PBP_SPKSS -- 0/0- 5-
AMBIS:PBP_TMOMedia content creation -zk 24/12/0 24h přednášek a 12h cvičení za semestr.5 5P
28 credits

6. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:PBP_BAPRMKBachelor thesis -z 0/0/010 6P
AMBIS:PBP_MZDData driven marketing P. Amelianzk 28/8/0 28h přednášek a 8h cvičení za semestr.5 6P
AMBIS:PB_OPMKProfessional practice -z 0/0/0 12 týdnů.20 6P
35 credits

Povinně volitelné jazyky

3. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:PBP_AJ1MKEnglish I P. Minaříkováz 0/20/0 20h cvičení za semestr.3 3-
3 credits

5. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:PBP_AJ3MKEnglish III P. Minaříkováz 0/20/0 20h cvičení za semestr.3 5-
3 credits

Elective courses

2. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:PBP_CEMPECzech and European media law H. Havlíkováz 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 2-
AMBIS:PBP_KTVMCreative techniques and visual thinking D. Novákz 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 2-
AMBIS:PBP_UBMIntroduction to brand marketing P. Cahlíkz 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 --
12 credits

3. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:PBP_BRMABrand management P. Cahlíkz 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 3-
AMBIS:PBP_MRSPRMedia relations and strategy in PR J. Bučekz 0/24/0 24h cvičení za semestr.4 3-
AMBIS:PBP_PRMAProject management M. Greguškaz 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 3-
12 credits

4. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:PBP_RVZCustomer relationship management J. Hromasz 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 4-
AMBIS:PBP_SSCMSocial networks and content marketing P. Amelianz 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 4-
8 credits

5. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:PBP_BRMABrand management P. Cahlíkz 24/0/0 24h přednášek za semestr.4 5-
AMBIS:PBP_SPKSS -- 0/0- 5-
AMBIS:PBP_TIZBrand identity creation D. Novákz 0/0/0 24h přednášek za semestr.4 5-
8 credits

6. semestr

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Term Profile Cat.
AMBIS:PBP_PSMCase studies in marketing M. Březinováz 0/0/0 24h přednášek za semestr.4 6-
AMBIS:PBP_TIZBrand identity creation D. Novákz 0/0/0 24h přednášek za semestr.4 6-
8 credits