AMBIS BBRNPSYP Psychologie
Název anglicky: Psychology
bakalářský prezenční jednooborový, vyučovací jazyk: čeština čeština
Zahrnut v programu: AMBIS B-PSY Psychologie

Součásti SZZ a jejich obsah

Státní zkouška se skládá ze tří součástí/okruhů a obhajoby závěrečné kvalifikační práce:
1. Teoretická psychologie (do této části státní závěrečné zkoušky budou vstupovat vybraná relevantní témata z předmětů Úvod do studia psychologie, Kognitivní psychologie, Vývojová psychologie, Psychologie osobnosti, Sociální psychologie)
2. Aplikovaná psychologie (do této části státní závěrečné zkoušky budou vstupovat vybraná relevantní témata z předmětů Pedagogická psychologie, Základy klinické psychologie a psychopatologie, Základy psychologické intervence, Psychologie práce a organizace)
3. Metodologie psychologie (do této části státní závěrečné zkoušky budou vstupovat témata předmětu Metodologie psychologie)
4. Obhajoba závěrečné kvalifikační práce

Studijní povinnosti

Studenti studijního programu Psychologie vykonávají odbornou praxi v šestém semestru studia, celkem v rozsahu 3 pracovních týdnů, 120 hodin.
Praxe je zakončena získáním zápočtu, jež bude udělen garantem praxe na základě odevzdání denních záznamů prováděných během praxe, hodnocení spolupráce ze strany supervisorů/mentorů a jeho reflexe ze strany studenta/ky a závěrečné písemné reflexe zkušeností získaných během praxe. Za kvalitu, obsahovou náplň praxe, soulad průběhu a obsahu praxe se studijním programem a profilem absolventa odpovídá garant studijního programu.
Za průběh praxe je zodpovědný garant praxe, jež zajištuje její organizační přípravu, metodické poučení, vydání pokynů k realizaci praxe a vytvoření formátu závěrečné zprávy a závěrečné rozpravy. Garant praxe spolupracující s Oddělením studentských praxí AMBIS VŠ zodpovídá za kontrolu realizace praxe.
Podrobné informace k podobě, realizaci a evaluaci předmětu jsou uvedeny v příloze B-III – Charakteristika studijního předmětu.

Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací

Psychologické důsledky dlouhodobého stresu u pracující populace
Užívání sociálních médií a sebeobraz u mladých dospělých
Vztah mezi emoční inteligencí a kvalitou partnerských vztahů
Vliv meditace na duševní zdraví a psychickou pohodu
Organizační kultura a leadership: aplikace modelu soupeřících hodnot
Psychosociální determinanty well-being u starších dospělých
Motivační klima a výkonová motivace u studujících VŠ
Rodinné prostředí a vývoj sebevědomí a sebeúcty u dětí
Osobnostní determinanty rozhodování ve spotřebitelském chování
Syndrom vyhoření u pracovníků ve zdravotnictví: aplikace teorie nároků a zdrojů
Psychické důsledky sociálního vyloučení u adolescentů
Dobrovolnictví a prosociální chování z perspektivy teorie plánovaného chování
Vliv rodinného prostředí na rozvoj talentu a nadání
Psychologické aspekty stárnutí a procesu adaptace na změny spojené s věkem
Výkonová motivace a seberegulace u dětí se specifickými vzdělávacími potřebami
Mindfulness jako prostředek snižování pracovního stresu
Psychosociální vzdělávací prostředí a kreativita ve vzdělávacím procesu
Vztah mezi osobnostními faktory a zdravým životním stylem
Vliv sociální podpory na copingové strategie a odolnost vůči stresu
Psychologické aspekty genderových nerovností ve vzdělávání

Doporučený průchod studijním plánem

Upozornění:

Studijní plán nemá vyplněny žádné předměty.