Údaje předmětů z období:zima 2024léto 2025
AMBIS BPRACRP Cestovní ruch
Název anglicky: Tourism
bakalářský prezenční jednooborový, vyučovací jazyk: čeština čeština
Zahrnut v programu: AMBIS B-CR Cestovní ruch

Informace o studiu

  • Součásti SZZ a jejich obsah
    Státní závěrečná zkouška se skládá ze dvou částí:
    a) zkouška z povinných předmětů,
    b) obhajoba bakalářské práce.
    Povinné předměty v rámci státní závěrečné zkoušky:
    Ekonomie (do této části státní závěrečné zkoušky budou vstupovat vybraná relevantní témata z předmětů Ekonomie, Podniková ekonomika, Management).
    Cestovní ruch (do této části státní závěrečné zkoušky budou vstupovat vybraná témata z předmětů Základy cestovního ruchu, Marketing v cestovním ruchu, Technika služeb cestovního ruchu I a II, Ekonomika
    13
    cestovního ruchu, Destinační management, Právo v cestovním ruchu, Geografie cestovního ruchu, Informační systémy v cestovním ruchu).
  • Studijní povinnosti
    Odborná praxe v délce 12 týdnů je umístěna ve vzorovém studijním plánu do 4. semestru. Pracovní den = 8 pracovních hodin. Splnění odborné praxe je zaznamenáno v Informačním systému Ambis vedoucím praxí po splnění následujících podmínek:
    a) odborná praxe je vykonána vcelku (po dobu 12 na sobě navazujících týdnů),
    b) odborná praxe je vykonána mimo případného pracoviště studenta,
    odborná praxe je vykonána v podniku cestovního ruchu, v ústředních, resp. územních orgánech státní správy (ubytovací zařízení, stravovací zařízení, cestovní kancelář, cestovní agentura, organizace destinačního managementu, ministerstvo, krajský úřad, městský úřad apod.).
  • Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací
    Cestovní ruch jako nástroj regionálního rozvoje ve vybraném regionu.
    Návrh marketingové online kampaně CR pro vybranou destinaci CR.
    Vliv vybraných ekonomických ukazatelů na úspěch podniku CR.
    Návrh marketingové komunikační kampaně pro vybranou destinaci CR.
    Gastronomický cestovní ruch jako nástroj regionálního rozvoje.
    Využití netradičních procedur v lázeňském cestovním ruchu.
    Bezpečnost návštěvníků destinace jako nástroj marketingové komunikace.
    14
    Návrh produktů pro Kulturní stezku rady Evropy – Nikola Tesla Route.
    Propojení gastronomie zemí V4 do kulturní stezky.
    Využití rozšířené reality v marketingu destinace CR.
    Zážitkový cestovní ruch jako nástroj regionálního rozvoje.
    Uplatnění principů udržitelného cestovního ruchu ve vybrané destinaci CR s uplatněním indikátorů ETIS.
    Spotřební chování generace Y a Z na trhu služeb cestovního ruch.

Doporučený průchod studijním plánem

Povinné předměty

3. semestr

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
AMBIS:PBP_EKOEkonomie M. Šumpíkovázk 24/24/0 24h přednášek a 24h cvičení za semestr.6 1-
AMBIS:PBP_GCRGeografie cestovního ruchu J. Ježekzk 24/12/0 24h přednášek + 12h cvičení za semestr.5 3-
AMBIS:PBP_PCR -- 0/0- 3-
AMBIS:PBP_UVSTUÚvod do studia D. Červenclováz 4/0/0 4h přednášek za semestr.1 1-
AMBIS:PBP_ZOPZáklady odborné práce I. Zadražilováz 6/0/0 6h přednášek za semestr + e-learning.4 1-
16 kreditů

4. semestr

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
AMBIS:PBP_MANManagement J. Vrchotazk 36/12/0 36h přednášek a 12h cvičení za semestr.6 2P
AMBIS:PBP_PECRPodniková ekonomika pro cestovní ruch Ľ. Šebovázk 24/24/0 24h přednášek a 24h cvičení za semestr.6 2P
12 kreditů