- 1.:: c :: Zaškrtněte všechny správné odpovědicheckbox (zaškrtávátko):: c :: Zaškrtněte všechny správné odpovědi: 
 
 
 
 - Body: alespoň do jednoho pole je nutno vepsat „ok“ na znamení, že tato odpověď je správná.
          Počet získaných bodů lze dále upřesnit číslem nebo procentem, např.:
          ok
 ok 2
 ok 75%
 -1
 -50% (od symbolu ok oddělte mezerou). Čemu odpovídá 100 %, se zadá později v popisu odpovědníku. Student získá součet bodů uvedených u možností, které u otázky zvolil. Neupřesníte-li body, získá implicitní počty bodů uvedené v popisu odpovědníku.
- Volby – pod zadáním otázky vyberte jednu z nabízených možností:
	
        1 Výběr volby má vliv na způsob sčítání bodů. - úplně správně – uvedené body se přidělí, pokud student zaškrtne úplně všechny odpovědi, které učitel označil za správné, a nezaškrtne žádnou možnost navíc. V textovém formátu otázky vyjádřeno pomocí „ex ok“.
- součet za jednotlivé – přidělí se součet bodů za všechny (správné i špatné) zaškrtané možnosti. Učitel označí správné odpovědi ve formuláři „ok“ a špatným může, ale nemusí, definovat záporné body, např. „-2“.
- alespoň správné body se přidělí pouze, pokud student zaškrtne úplně všechny správné odpovědi, které učitel ve formuláři označil „ok“. Pokud učitel definoval záporné body pro špatné odpovědi a student zaškrtl i nějakou špatnou odpověď, odečtou se mu body za zaškrtnutou špatnou odpověď.
 
- Můžete použít HTML značky, u zadání otázky i editor HTML.
 
- Body: alespoň do jednoho pole je nutno vepsat „ok“ na znamení, že tato odpověď je správná.
          Počet získaných bodů lze dále upřesnit číslem nebo procentem, např.:
          ok
- 2.:: r :: Zaškrtněte právě jednu správnou odpověďradio button (radio tlačítko):: r :: Zaškrtněte právě jednu správnou odpověď: 
 
 
 
 - Body: alespoň do jednoho pole je nutno vepsat „ok“ na znamení, že tato odpověď je správná. Počet získaných bodů lze dále 
        upřesnit číslem nebo procentem, např:
        ok
 ok 2
 ok 75%
 -1
 -50% (od symbolu ok oddělte mezerou). Čemu odpovídá 100 %, se zadá později v popisu odpovědníku. Student získá součet bodů uvedených u možností, které u otázky zvolil. Neupřesníte-li body, získá implicitní počty bodů uvedené v popisu odpovědníku.
- Můžete použít HTML značky, u zadání otázky i editor HTML.
 
- Body: alespoň do jednoho pole je nutno vepsat „ok“ na znamení, že tato odpověď je správná. Počet získaných bodů lze dále 
        upřesnit číslem nebo procentem, např:
        ok
- 3.:: a :: Odpovězte textemarea (oblast), do které student píše delší odpověď:: a :: Odpovězte textem: 
 Co víte o ježkovi?
 - Body nelze formulářem stanovit.
- Můžete použít HTML značky, u zadání otázky i editor HTML.
- Implicitní velikost okna pro vepsání textu je 80 sloupců a 10 řádků (velikost se uvádí ve znacích). S rozměry je možné dále manipulovat.
- Ve formuláři lze zapnout počítání znaků nebo slov a nastavit limit pro jejich vepsání. Pouze u znaků je po překročení limitu možné blokovat další vepisování.
              Jak je studentem limit dodržen, je možné po zodpovězení odpovědníku zkontrolovat
              v prohlídce odpovědí.        
 
        1 Nastavení velikosti okna pro odpověď a limitu pro počítání znaků. 
 
- 4.:: h :: Odpovězte textem s možností formátováníOtázka typu :h nabízí možnost odpovědi delším textem s možností tento text formátovat.1 Ukázka otázky, kdy se odpovídá textem s formátováním. - Body nelze formulářem stanovit.
- Můžete použít HTML značky, u zadání otázky i editor HTML.
- Lze využít funkci počítadla slov či znaků. Počitadlo v otázce je orientační, neblokuje vepisování dalších znaků po překročení limitu.
 Otázku lze například použít v odpovědníku zaměřeném na problematiku správných citací, kdy musí studenti umět správně použít i formátování – vyznačení kurzívy, tučného písma atd. 
- 5.:: t :: Doplňte nebo Přeložtetext field (textové pole):: t :: Doplňte: nebo Přeložte: 
 jaro, léto, podzim, ...
 - Body: alespoň do jednoho pole je nutno vepsat 
        „ok“ na znamení, že tato odpověď je správná. Počet získaných 
        bodů lze dále upřesnit číslem nebo procentem, např.:
        ok
 ok 2
 ok 75%
 -1
 -50% (od symbolu ok oddělte mezerou). Čemu odpovídá 100 %, se zadá později v popisu odpovědníku. Student získá součet bodů uvedených u možností, které u otázky zvolil. Neupřesníte-li body, získá implicitní počty bodů uvedené v popisu odpovědníku.
- Můžete použít HTML značky, u zadání otázky i editor HTML.
- Počtem podtržítek za znaky „:t“ určujete délku vstupního políčka (tzn., že např. :t___ vytvoří pole o délce tři znaky).
 
- Body: alespoň do jednoho pole je nutno vepsat 
        „ok“ na znamení, že tato odpověď je správná. Počet získaných 
        bodů lze dále upřesnit číslem nebo procentem, např.:
        ok
- 6.:: tt :: Vepište do více polívíce textových polí:: tt :: Vepište do více polí: 
 jaro, , podzim,- Body: nelze formulářem stanovit, použije se implicitní počet bodů jednotlivě za každé správně zodpovězené textové pole.
- Správné odpovědi: vepište do menších polí (lze „přidat“ pomocí tlačítka).
- Text odstavce: vepište do větších polí (lze „přidat“ další sekci pomocí tlačítka).
- Odstranění mezery před nebo za textem odstavce: začněte nebo zakončete jej znakem #
- Můžete použít HTML značky, u zadání otázky i editor HTML.
- Počtem podtržítek za znaky „:tt“ určujete délku vstupního políčka (tzn., že např. :tt___ vytvoří pole o délce tři znaky).
 
- 7.:: v :: Vyberte z nabídkyvýběr z nabídky (roletové menu):: v :: Vyberte z nabídky: 
 - Body: alespoň do jednoho pole je nutno vepsat „ok“ na znamení, že tato odpověď je správná.
        Počet získaných bodů lze dále upřesnit číslem nebo procentem, např:
        ok
 ok 2
 ok 75%
 -1
 -50% (od symbolu ok oddělte mezerou). Čemu odpovídá 100 % se zadá později v popisu odpovědníku. Student získá součet bodů uvedených u možností, které u otázky zvolil. Neupřesníte-li body, získá implicitní počty bodů uvedené v popisu odpovědníku.
- V zadání otázky můžete používat HTML značky i editor HTML.
- V odpovědích/možnostech značky HTML použít nelze. Můžete však vkládat speciální znaky (např. &, ‰, § – nejlépe ve formě entity jako „&“, „‰“, „§“) a znaky národních abeced (řecká, azbuka,...)
 
- Body: alespoň do jednoho pole je nutno vepsat „ok“ na znamení, že tato odpověď je správná.
        Počet získaných bodů lze dále upřesnit číslem nebo procentem, např:
        ok
- 8.:: vv :: Vyberte z více nabídekvíce výběrů:: vv :: Vyberte z více nabídek: 
 jaro, , , zima.- Položky nabídky: vepište do menších polí (lze „přidat“ pomocí tlačítka), správné položky označte zaškrtávátkem vlevo
- Text odstavce: vepište do větších polí (lze „přidat“ další sekci pomocí tlačítka)
- Odstranění mezery před nebo za textem odstavce: začněte nebo zakončete jej znakem #
- V zadání otázky můžete používat HTML značky i editor HTML.
- V odpovědích/možnostech značky HTML použít nelze. Můžete však vkládat speciální znaky (např. &, ‰, § – nejlépe ve formě entity jako „&“, „‰“, „§“) a znaky národních abeced (řecká, azbuka,...)
- Body: nelze formulářem stanovit, použije se implicitní počet bodů jednotlivě za každé správně zodpovězený výběr z menu
 
- 9.:: m :: Seřaďte nebo Vytvořte dvojicematching (seřazení, přiřazení)1 Ukázka otázky pro seřazování dvojic. - Náhodného promíchání jednotlivých možností dosáhnete zaškrtnutím „pořadí odpovědí náhodné“ v „Popisu odpovědníku“.
- Body: počet bodů získaných za zcela správnou odpověď (nabídky správně seřazené). Upřesněte číslem nebo procentem, např.
           
 ok 2 (za tuto odpověď dostane student 2 body)
 ok 75% (za tuto odpověď dostane student 75 % z hodnoty odpovědi, kterou nadefinujete v „Popisu odpovědníku“)
 -1 (za tuto špatnou odpověď se studentovi odečte 1 bod)
 -50% (za tuto špatnou odpověď se studentovi odečte 50 % z hodnoty správné odpovědi, kterou nadefinujete v „Popisu odpovědníku“)
 Čemu odpovídá 100 %, se zadá později v popisu odpovědníku. Pokud nepoužijete individulání hodnocení, získá student body definované v popisu odpovědníku.
- Položky nabídky: vepište do menších polí.
- Text odstavce: vepište do větších polí (lze 'přidat' další sekci pomocí tlačítka).
- Odstranění mezery před nebo za textem odstavce: začněte nebo zakončete jej znakem #.
- V odpovědích/možnostech značky HTML použít nelze. Nedoporučuje se používat ani znak = (rovnítko), který může mít vliv na výpočet bodů.
- V odpovědích/možnostech můžete vkládat speciální znaky (např. &, ‰, § - nejlépe ve formě entity jako „&“, „‰“, „§“) a znaky národních abeced (řecká, azbuka,...).
- V zadání otázky můžete používat HTML značky i editor HTML.
 
- 10.:: n :: Vepište číslonumber (vepište číslo):: n :: Vepište číslo: 
 Uveďte Ludolfovo číslo pí s přesností na 3 desetinná místa
 - Odpověď zadejte jako číslo nebo jako číselný interval, např.
          3.14
 -4,08
 10..20
- Body: do alespoň jednoho pole nutno vepsat „ok“ na znamení, že tato odpověď je správná. Počet získaných bodů lze dále 
          upřesnit číslem nebo procentem, např:
          ok
 ok 2
 ok 75%
 -1
 -50% (od symbolu ok oddělte mezerou). Čemu odpovídá 100 % se zadá později v popisu odpovědníku. Student získá součet bodů uvedených u možností, které u otázky zvolil. Neupřesníte-li body, získá implicitní počty bodů uvedené v popisu odpovědníku.
- Můžete použít HTML značky, u zadání otázky i editor HTML.
 
- Odpověď zadejte jako číslo nebo jako číselný interval, např.
          3.14
- 11.:: s :: Upravte slovosled:slovosled:: s :: Upravte slovosled 
 This| nice| is| very| question- Nemusíte vyplnit zadání, neboť je zastoupeno větou z otázky s přeházeným slovosledem.
- Kombinace slov, z nichž student sestavuje větu, se zobrazuje v různém pořadí. Nutno zadat v popisu odpovědníku možnost „pořadí odpovědí náhodné“.
  Upravte slovosled: 
 question| This| nice| is| very
- Do první odpovědi vepište větu ve správném tvaru, úseky, které se mají promíchat, oddělte svislou čárou.
- Body: do alespoň jednoho pole nutno vepsat „ok“ na znamení, že tato odpověď je správná. Počet získaných bodů lze dále upřesnit číslem nebo 
      procentem, např.
 ok
 ok 2 (za tuto odpověď dostane student 2 body)
 ok 75% (za tuto odpověď dostane student 75 %, z hodnoty správné odpovědi, kterou nadefinujete v "Popisu odpovědníku")
 -1 (za tuto špatnou odpověď se studentovi odečte 1 bod)
 -50% (za tuto špatnou odpověď se studentovi odečte 50 % z hodnoty správné odpovědi, kterou nadefinujete v "Popisu odpovědníku")
 (od symbolu ok oddělte mezerou) Pokud nepoužijete individulání hodnocení, získá student body definované v popisu odpovědníku.
- Čemu odpovídá 100 %, se zadá později v popisu odpovědníku. Student získá součet bodů uvedených u možností, které u otázky zvolil. Neupřesníte-li body, získá implicitní počty bodů uvedené v popisu odpovědníku.
- Můžete použít HTML značky, u zadání otázky i editor HTML.
 
- 12.:: b :: Klíč zobrazí odpověďblind (zakrytá odpověď)
 Po kliknutí na lupu systém doplní odpověď::: b :: Klíč zobrazí odpověď: 
 Města mám, domy žádné, lesy mám, stromy žádné, vody mám, ryby žádné.
  :: b :: Klíč zobrazí odpověď: 
 Města mám, domy žádné, lesy mám, stromy žádné, vody mám, ryby žádné.
  Je to mapa. Je to mapa.- Body nelze formulářem stanovit. V popisu odpovědníku lze však nastavit implicitní počet bodů za nezodpovězenou otázku, který se použije i v tomto případě.
- Můžete použít HTML značky, u zadání otázky i editor HTML.
 
- 13.:: bb :: Klíče zobrazí odpovědi – více skrytých políblind (zakrytá odpověď)
 Po kliknutí na lupu systém doplní odpověď::: bb :: Jak zní slavná věta? 
 Být či ,
toť ,
toť :: bb :: Jak zní slavná věta? 
 Být či nebýt,
toť nebýt,
toť otázka. otázka.- Skryté texty, které se zobrazí po kliknutí na lupu: vepište do menších polí
- Text odstavce: vepište do větších polí (lze „přidat“ další sekci pomocí tlačítka)
- Odstranění mezery před nebo za textem odstavce: začněte nebo zakončete jej znakem #
- Můžete použít HTML značky, u zadání otázky i editor HTML.
- Body nelze formulářem stanovit. V popisu odpovědníku lze však nastavit implicitní počet bodů za nezodpovězenou otázku, který se použije i v tomto případě.
 
- 14.:: l :: Přímé zadání algebraického výrazu:: l ::Přímé zadání algebraického výrazu: - Tento typ otázky je určen pro matematické otázky, na které má student odpovědět algebraickým výrazem. Správnost odpovědi je kontrolována 
          pomocí programu Maple a umožňuje tak např. správně vyhodnotit různé zápisy téhož výrazu (např. „1/2*sin x“ a „sin(x)/2“). Aby bylo možné otázku 
          vyhodnotit, musí tedy student odpověď zapsat v syntaxi programu Maple.
        
        Kontrolu správnosti odpovědi lze ovlivnit pomocí seznamu povolených (whitelist) a zakázaných (blacklist) funkcí nebo procedur, které se v odpovědi 
        mohou, resp. nesmí objevit. Můžete tak studentům zpřístupnit pouze některé funkce pro odpověď nebo zamezit provést výpočet vlastní odpovědi pomocí 
        nějaké funkce Maplem.
 Definice otázky je podobná jako u typu :t a :tt, kdy počtem podtržítek za znaky „:l“ určujete délku vstupního políčka. V následujících příkladech jsou uvedeny možnosti použití whitelistu a blacklistu. Příklad otázky s whitelistem: Derivujte funkci <M>f(x)=cos(2*x)</M>
 :l_________________
 :l="-2*sin(2*x) w[sin, cos]" ok
 (Pro odpověď lze použít pouze funkce sinus a kosinus.) Příklad otázky s blacklistem: Derivujte funkci <M>f(x)=x^5</M>
 :l_________________
 :l="5*x^4 b[diff, Diff]" ok
 (Pro zadání zderivovaného výrazu nelze použít funkci pro derivaci.) Pokud není v definici odpovědi použit whitelist ani blacklist, použije se tzv. autorské řešení, které automaticky použije whitelist z funkcí použitých ve správné variantě.
- V zadání můžete použít HTML značky, u zadání otázky i editor HTML. Zápis matematických výrazů se zadává pomocí LaTeXové notace do tagu <M>, které jsou vysázeny do obrázku. Př. zápisu <M>T_e=10^8 K, n_0=10^{19} m^{-3}</M>.
- Body: za definici správné odpovědi je nutno vepsat 'ok' na znamení, že tato odpověď je správná. Počet získaných bodů lze dále upřesnit číslem nebo 
        procentem, např. 
        2
 -2
 50%
 -25%
- Procento je počítáno z hodnoty zadané v popisu odpovědníku.
 Tipy: Na demostraci vytvoření otázky typu :l v odpovědníku se můžete podívat v tomto videu. Pro tvorbu :l otázek můžete použít Editor pro tvorbu otázek. V případě problémů s LaTexem je k dispozici aplikace Ladění vstupu pro Tex2img (autentizováno).Vyhodnocení správnosti tohoto typu otázky nezajišťuje IS AMBIS. Odpovědi jsou zasílané na externí server, kde je správnost vyhodnocena skriptem a výsledek předán zpět do IS AMBIS. Výpadky a problémy serveru lze hlásit pracovišti, které externí server spravuje (Laboratoř výpočetní techniky ÚMS PřF). 
- Tento typ otázky je určen pro matematické otázky, na které má student odpovědět algebraickým výrazem. Správnost odpovědi je kontrolována 
          pomocí programu Maple a umožňuje tak např. správně vyhodnotit různé zápisy téhož výrazu (např. „1/2*sin x“ a „sin(x)/2“). Aby bylo možné otázku 
          vyhodnotit, musí tedy student odpověď zapsat v syntaxi programu Maple.
        
        Kontrolu správnosti odpovědi lze ovlivnit pomocí seznamu povolených (whitelist) a zakázaných (blacklist) funkcí nebo procedur, které se v odpovědi 
        mohou, resp. nesmí objevit. Můžete tak studentům zpřístupnit pouze některé funkce pro odpověď nebo zamezit provést výpočet vlastní odpovědi pomocí 
        nějaké funkce Maplem.
- 15.:: e :: Vyhodnocení odpovědi externím serverem:: e :: Vepište algoritmus: 
 Napište algoritmus pro výpočet následovníka:
 Pozn. správná odpověď je: každá, která vyhodnotí studentem vepsaný algoritmus na zadaných hodnotách shodně- Tento typ otázky je určen pro případy, kdy má student odpovědět výrazem/algoritmem, který nemá jednotný zápis. Správnost odpovědí ověřuje učitelův externí server, kde si učitel sám provozuje kontrolu správnosti výrazu/algoritmu.
- Body: alespoň do jednoho pole je nutno vepsat 'ok' na znamení, že tato odpověď je správná.
          Počet získaných bodů lze dále upřesnit číslem nebo procentem, např.:
          ok
 ok 2
 ok 75%
 -1
 -50% (od symbolu ok oddělte mezerou). Čemu odpovídá 100 % se zadá později v popisu odpovědníku. Student získá součet bodů uvedených u možností, které u otázky zvolil. Neupřesníte-li body, získá implicitní počty bodů uvedené v popisu odpovědníku.
- U zadání otázky lze použít HTML značky i HTML editor.
- Definice odpovědi záleží na domluvě s vývojovým týmem. Typicky učitel vepíše správnou odpověď ve tvaru a:kontrolní_hodnoty, přičemž tyto hodnoty (kontrolní_hodnoty) použije externí server (a) jako parametry pro vyhodnocení studentovy odpovědi. Na základě domluvy s vývojovým týmem probíhá také vyhodnocení a zpracování odpovědi externího serveru. V návratovém řetězci obecně nesmí chybět hodnoty typu ok/nok (zda byla odpověď správná nebo ne), může ale dále obsahovat textovou zpětnou vazbu nebo jiné bodování (i procentuální).
 
- 16.mezitextMezi jednotlivé otázky lze vkládat materiál v HTML. Například lze začít výkladem či pracovním textem a po něm následují jednotlivé otázky – cvičení.
Nenašli jste odpověď? Pošlete nám svůj dotaz na  fi
fi muni
muni cz
cz



