- Experimentální využití diskuse
- Diskusní vlákno lze využít jako didaktickou platformu pro prohlubování
znalostí. Předpokladem je relativně malý počet účastníků, nebo rozdělení
účastníků
do seminárních skupin (vlákna pro jednotlivé skupiny). Příklady režimů:
- Každý týden v určitou dobu zformulujte ve vláknu problémovou úlohu.
Prvních několik kvalitních řešení odměňte. Odměňte také kvalitní kritiku
cizího řešení.
- Každý student nechť má za úkol zformulovat ve svém vláknu tezi
(např. studenti učitelství - vymyslet dobrý chemický pokus pro 8. třídu ZŠ),
ostatní studenti mají za úkol řešení ohodnotit/provést kritiku, kvalitní
kritiku taktéž obodujte.
Tyto aktivity lze provádět také pomocí Odevzdáváren.
Diskusní vlákna se pro ně hodí zejména v případě, kdy máte dobré zkušenosti
s rozvíjením diskuse (účastníci mohou reagovat vícekrát atd.), hodnocení
celé aktivity ale může být méně přehledné - nutno ručně.