8-5233-30.10.2020 Strana 2 z 4 Čl. I Úvodní ustanovení (1) Vnitřní předpis upravuje fungování Interní grantové agentury (dále jen „IGA“) Vysoké školy regionálního rozvoje a Bankovního institutu – AMBIS, a.s. (dále jen „VŠ AMBIS“). (2) IGA slouží k poskytování interních grantů. Čl. II Charakter projektů (1) Jedná se o výzkumné projekty (dále jen „projekt“) navrhované a řešené akademickým pracovníkem školy zpravidla s dalšími spolupracovníky. (2) Hlavním zaměřením těchto projektů je podpora vědeckovýzkumné činnosti akademických pracovníků školy směřující k: a. publikování článků ve scopusových (výsledek Jsc dle definice Metodiky 17+) nebo impaktovaných časopisech (výsledek Jimp dle definice Metodiky 17+), přičemž se nejedná o příspěvky do sborníků v těchto databázích nebo, b. k přípravě grantových návrhů, jejichž poskytovatelem není VŠ AMBIS, c. k další významné publikační či vědecké činnosti (charakter je potřeba předem konzultovat s pracovníky oddělení VaV). Přičemž:  výsledek Jimp – původní/přehledový článek v recenzovaném odborném periodiku, který je obsažen v databázi Web of Science („WoS“) s příznakem „Article“, „Review“, nebo „Letter“,  výsledek JSC – původní/přehledový článek v recenzovaném odborném periodiku, který je obsažen v databázi SCOPUS s příznakem „Article“, „Review“, nebo „Letter,  definice výsledů je dostupná na: https://www.vyzkum.cz/FrontClanek.aspx?idsekce=799796&ad=1&attid=9156 65 (3) Doba řešení projektu je 1 rok, ve zdůvodněných případech 2 roky. Čl. III Oprávnění žadatelé (1) Navrhovatelem a hlavním řešitelem projektu může být: a. vedoucí katedry, která podává projekt pro akademické pracovníky zařazené do jeho katedry, b. akademický pracovník VŠ AMBIS s pracovním úvazkem nejméně 0,5. (2) Dalšími řešiteli zapojení do projektu mohou být akademičtí pracovníci jiných vysokých škol nebo odborníci z praxe v případě potřeby účasti externího řešitele. 8-5233-30.10.2020 Strana 3 z 4 Čl. IV Náležitosti předkládaných projektů (1) Návrh projektu je předkládán na formuláři, který je přílohou č. 1 tohoto vnitřního předpisu. Před oficiálním odevzdáním je vhodné projekt konzultovat (např. emailem) s pracovníky oddělení VaV. (2) Očekávanými výstupy projektu jsou: a. výsledky typu Jsc nebo Jimp, které jsou hodnoceny podle platné metodiky hodnocení výsledků (Metodika 17+) a odpovídají definicím výsledků (zejména články v časopisech zařazených do databáze Web of Science a Scopus), b. ve zdůvodněných případech mohou k očekávaným výstupům patřit též jiné výsledky dle Metodiky 17+ (například výsledek typu B – odborná kniha nebo C – kapitola v odborné knize) a dále též podklady pro výsledky v časopisech zařazených do databáze Web of Science a Scopus. (3) Maximální výše u interního grantu podaného katedrou za účelem podpory publikační činnosti katedry, zejména na překlady a vložné do časopisů zařazených do databáze Web of Science a Scopus není stanovena, respektive vychází z plánovaného počtu článků. U projektu podaného akademickým pracovníkem je maximální výše 30 tisíc Kč na projekt. (4) Poskytnuté finanční prostředky jsou určeny na technické a materiálové zabezpečení projektu (např. překlady, vložné do časopisů nebo náklady spojené s publikováním, případně ve zdůvodněných případech též cestovní náklady, služby nezbytné pro realizaci projektu a podobně). Čl. V Termíny podání projektů a jejich schvalování (1) Termín pro podání žádosti je zpravidla 10. listopadu (pokud není prorektorem pro vědu a výzkum stanovené jiné datum). O přidělení prostředků projektům bude (na základě žádosti, případně pohovoru) rozhodnuto do 30 dnů od konečného termínu podání žádosti. Projekty podporované v IGA jsou zpravidla zahajovány v lednu, avšak mohou začít i v jiném termínu dle návrhu prorektora pro vědu a výzkum. (2) Žádosti o interní granty se předkládají oddělení VaV v listinné nebo elektronické formě. (3) Pokud projekt nepodal vedoucí katedry, oddělení VaV zašle podaný projekt vedoucímu katedry, do které je zařazen akademický pracovník. Vedoucí katedry má právo (ale ne povinnost) se k projektu vyjádřit. Pokud s projektem nesouhlasí, zašle své stanovisko do 7 dnů a je to do žádosti uvedeno. Důvodem nesouhlasu může být například skutečnost, že akademik nevede výuku na odpovídající úrovni, nebo vede nekvalitně závěrečné práce. (4) Oddělení VaV projekty vyhodnotí a doporučí / nedoporučí ke schválení. (5) Seznam projektů doporučených i nedoporučených k realizaci je zaslán rektorce a generálnímu řediteli k vyjádření. Ke schválení stačí souhlas e-mailem, ústní sdělení na poradě. Seznam schválených projektů je pak schválen podpisem rektorky. (6) O schválení či neschválení projektu informuje oddělení VaV jednotlivé žadatele. 8-5233-30.10.2020 Strana 4 z 4 Čl. VI Reporting o řešení projektu (1) Oddělení VaV si může během realizace projektu vyžádat u řešitele projektu průběžnou monitorovací zprávu (informaci). (2) Stav běžících projektů zjišťuje oddělení VaV vždy k listopadu či prosinci daného roku a předkládá vedení školy krátkou zprávu o realizaci projektů. (3) Není-li prorektorem pro vědu a výzkum stanoveno jinak, řešitel do 1 měsíce od ukončení projektu předkládá oddělení VaV závěrečnou zprávu (příloha č. 2), jejíž součástí jsou i odkazy nebo kopie dosažených publikačních výstupů. (4) Závěrečné zprávy schvaluje a sumarizaci výsledků provádí oddělení VaV . Čl. VII Čerpání finančních prostředků (1) Čerpání přidělených finančních prostředků podléhá schválení prorektorem pro vědu a výzkum. (2) Požadavky na výdaje a náklady, spojené s řešením projektu, je nezbytné s dostatečným předstihem předložit ke stanovisku prorektora pro vědu a výzkum a ke schválení, vždy však před uskutečněním objednávky nebo závazku ze strany VŠ AMBIS. (3) Povinností řešitele projektu je průběžné sledování čerpání finančních prostředků projektu a dodržování schválené struktury nákladů a její výše. Čl. VIII Přílohy (1) Příloha č. 1 – Návrh projektu IGA (2) Příloha č. 2 – Závěrečná zpráva projektu IGA Čl. IX Rozdělovník (1) Výtisk č. 1 správcovský výtisk (2) Výtisk č. 2 výtisk na zápůjčku 8-5234-30.10.2020 Strana 1 z 1 Příloha č. 1 Návrh projektu IGA Název projektu IGA (například: Podpora publikování KBP na rok 2021; případně dle názvu hlavního výsledku) Řešitelé projektu: Předpokládaný cíl projektu a počty výsledků projektu (dle Metodiky 17+): Cílem projektu je (například zajistit financování překladů a vložného do časopisů dle plánu na daný rok): Výsledky projektu budou (počet a druh výsledku dle Metodiky 17+, například: 1 článek Jimp, 1 článek Jscop): Délku řešení projektu (předpokládané zahájení a ukončení; obvykle 1 rok od 1. 1. do 31.12.): Zahájení: Ukončení: Údaje rozpočtu projektu (v Kč; rozpočet konzultujte předem s pracovníky útvaru VaV): (a) náklady na služby, které zahrnují zejména ediční náklady, publikační poplatky, náklady na překlady ….……………….. Kč (b) jiné, vypsat: ….……………….. Kč Celkem ….………………. Kč Další informace důležité pro schválení projektu (nepovinné): Jméno a podpis předkladatele: Datum: Schvalování záměru projektu IGA Stanovisko vedoucího katedry (jen pokud podává pracovník; stačí vyjádření e-mailem): Doporučuji / doporučuji s připomínkami (vypsat) / nedoporučuji Stanovisko prorektora pro VaV k záměru (stačí vyjádření e-mailem) Doporučuji / doporučuji s připomínkami (vypsat) / nedoporučuji Schválení záměru rektorkou (stačí vyjádření e-mailem nebo na poradě vedení) Schvaluji / schvaluji s připomínkami / neschvaluji 8-5235-30.10.2020 Strana 1 z 1 Příloha č. 2 Závěrečná zpráva projektu Závěrečná zpráva projektu IGA Název projektu (dle žádosti) Řešitelé projektu (vypsat dle skutečnosti): Při podání projektu katedrou, název katedry: Při podání projektu pracovníkem - jméno řešitele: - jména dalších zapojených pracovníků: Počty dosažených výsledků projektu (dle Metodiky 17+): Výsledky projektu: Počet a druh plánované: Počet a druh splněné: Názvy výsledků (citace; odkaz na výsledek ke stažení nebo předání kopie výsledku): Další komentář k výsledkům: Délku řešení projektu Plán: zahájení: ukončení: Skutečnost: zahájení: ukončení: Zdůvodnění změny (rozdílu plánu a skutečnosti): Údaje rozpočtu projektu (v Kč): plán skutečnost (a) náklady na služby, které zahrnují zejména ediční náklady, publikační poplatky, náklady na překlady (b) jiné, vypsat: Celkem Zdůvodnění případného rozdílu (nepovinné, pokud jde o úsporu): Další informace důležité schválení závěrečné zprávy projektu (nepovinné): Jméno a podpis zpracovatele závěrečné zprávy: Datum: Schvalování závěrečné zprávy Schvaluji bez výhrad / schvaluji s výhradami (vypsat) / vracím k dopracování (vypsat proč) Datum a podpis: